FANDOM

Ten artykuł jest o pierwszej ze wszystkich tytanów. Jeśli szukasz absolwentki 104. Korpusu Treningowego, zobacz artykuł Ymir

Ymir Fritz (ユミル・フリッツ, Yumiru Furittsu) była pierwszym człowiekiem, który wszedł w posiadanie mocy tytanów. Była również niewolnicą erdiańskiego władcy, który wykorzystał jej zdolności w celu wzmocnienia potęgi Erdii oraz zniszczenia Mare i reszty świata. Trzynaście lat po zdobyciu mocy zginęła, ochraniając swojego władcę przed zamachem na jego życie, a jej ciało zostało następnie pożarte przez jej córki, Marię, Rose i Sine. Po pewnym czasie jej moc została podzielona na tak zwanych dziewięciu tytanów.

Po śmierci, Ymir została przeniesiona do innego wymiaru, w którym lepiła ciała wszystkich tytanów z piachu i wykonywała rozkazy rodziny królewskiej po każdym ich użyciu mocy tytana pierwotnego.

Wygląd Edytuj

Ludzka forma Edytuj

Na wszystkich ilustracjach przedstawiających Ymir Fritz jest pokazana jako młoda dziewczyna, ubrana w białe szaty. W książce, którą Frieda Reiss czytała Historii Ymir ma ciemne włosy, natomiast w książce pana Jaegera, którą czytał Grishy, ma ona jasne włosy.

Forma tytana Edytuj

W swojej formie tytana Ymir zdaje się mieć blond włosy. Niewiele więcej jednak można powiedzieć o jej formie tytana, gdyż wszystkie jej wizerunki w starych książkach sprawiają wrażenie przesadnie wyidealizowanych.

Osobowość Edytuj

Jako że jest jedynie postacią z legendy, bardzo mało wiadomo na temat tego, jaką naprawdę osobą była Ymir. Frieda Reiss, czytając Historii opowieść o Ymir, opisywała ją jako życzliwą dziewczynę, która zawsze myślała o innych i potrafiła zachowywać się jak dama. Ponadto Erdianie tacy jak Grisha Jaeger opowiadali o Ymir z wielką czcią, chwaląc to, co osiągnęła dla swojego ludu. Z drugiej strony, ludzie z Mare uważali Ymir za pionek sterowany przez Diabła, dlatego gardzili nią i jej ludem.

Historia Edytuj

Około dwa tysiące lat temu, wioska Ymir została najechana i zniewolona przez Erdian, którzy obcięli jej mieszkańcom języki. Pewnego dnia, tuż po wypuszczeniu świń z zagrody, władca plemienia, Fritz, wezwał do siebie wszystkich swoich niewolników, aby dowiedzieć się, kto jest winowajcą. Wszyscy niewolnicy skierowali swoje palce na Ymir, która została „uwolniona” tylko po to, aby być ściganą przez psy i myśliwych.
Ymir posiada moc tytana

Ymir wchodzi w posiadanie mocy tytanów.

Ciężko ranna i pełna desperacji, Ymir znalazła schronienie w pobliskim drzewie, lecz tuż po wkroczeniu w jego głąb, wpadła do podziemnego zbiornika z wodą. Tam weszła w kontakt z tajemniczą postacią przypominającą kręgosłup, która wszczepiła się do jej pleców i spowodowała pierwszą przemianę w tytana.

Wraz z nowo nabytą mocą, Ymir powróciła do służenia Fritzowi i użyła mocy swojego tytana do uprawy ziem, budowy mostów i poszerzenia bogactwa narodu Erdian. Pod dowództwem swojego władcy, Ymir zniszczyła także siły zbrojne największego wroga Erdii, Mare. „W nagrodę” za swoje dokonania, Fritz pojął Ymir za swoją żonę i mieli razem trójkę dzieci: Marię, Rose i Sine.

Po służeniu królowi przez trzynaście lat, Ymir zginęła w trakcie obrony swojego władcy przed zamachem na jego życie. Po swojej śmierci, Ymir znalazła się w tajemniczej krainie, a sam król zmusił swoje córki do pożarcia ciała ich matki w celu zachowania mocy tytanów. Rozkazał im także, aby się rozmnażały, a następnie pożerały siebie nawzajem, dzięki czemu moc Ymir nigdy nie wygaśnie, a Erdia zawsze będzie rządzić światem dzięki swoim tytanom. Moc Ymir ostatecznie przekształciła się w dziewięciu tytanów, a sama Ymir nadal służyła swoim potomkom, tworząc dla nich tytanów za każdym razem, gdy wchodzili oni w kontakt z mocą tytanów.

Mitologia Edytuj

Ymir Fritz and the Devil of All Earth

Mareńska interpretacja Ymir.

Ymir Fritz's story

„Christa” w książce Friedy.

Egzystencja Ymir jest uważana przez Erdian za cud zesłany prosto od Boga. Członkowie Ruchu Odrodzenia Erdii twierdzili, że ona i cały Lud Ymir są „wybranymi dziećmi Boga” oraz że żadne okrucieństwa, o które Mare osądza Erdię nie mogły mieć nigdy miejsca, ponieważ sama Ymir nie zezwoliłaby na to. Istniała nawet Erdiańska sekta, która czciła Ymir jako boginię. Z drugiej strony, naród Mare uważa, że otrzymała ona swoją moc po zawarciu paktu z Diabłem Ziemi i są także ci, którzy wierzą, że Ymir dotknęła „źródła wszelkiego życia” w celu zdobycia mocy.

Wiele wieków później, Frieda Reiss odwiedzała swoją przyrodnią siostrę Historię na farmie, gdzie była wychowywana. W czasie niektórych z tych wizyt, Frieda opowiadała Historii legendę o pakcie Ymir z Diabłem; jednakże, w tej książce Ymir została nazwana „Christą”. Frieda tłumaczyła Historii, że musi być taką damą, jaką była niegdyś „Christa”. Mówiła o niej jako o pomocnej dziewczynie i skłoniła Historię do bycia kochającą i kochaną przez innych tak jak ona, gdy dorośnie. Jednakże Historia nie pamiętała tych wizyt, gdyż Frieda używała na niej mocy tytana pierwotnego, aby wymazywać jej wspomnienia po każdym ich spotkaniu. Historia przypominała sobie mgliste obrazy „Christy” w ciągu kilku najbliższych lat.

Fabuła Edytuj

Wiele wieków później, potomek Ymir, Frieda Reiss, odwiedzała farmę, na której dorastała jej przyrodnia siostra, Historia. Podczas jednej z tych wizyt, Frieda opowiedziała siostrze, opowieść o pakcie Ymir z Diabłem. W opowieści tej Ymir uchodziła za osobę, która bezinteresownie pomagała innym ludziom. Frieda zaleciła, wtedy siostrze, aby i ona, jako dorosła osoba była życzliwa oraz zachowywała się jak dama, tak samo, jak Ymir. Historia nie pamiętała, jednak wizyt Friedy, gdyż ta używając mocy "pierwszego tytana" wymazywała jej wspomnienia, po każdym spotkaniu. Kilka lat później Historii przypominały się z nich jedynie mgliste obrazy, które widziała we śnie.
Nine Titans (Anime)

Ymir Fritz stojąca ponad "Dziewięcioma Tytanami"

Kilka lat później członkowie Korpusu Zwiadowczego dotarli do piwnicy Grishy Jaegera i odnaleźli ukryte w niej trzy dzienniki. W jednym z nich Grisha opisał swoje dzieciństwo, kiedy to jego ojciec opowiedział mu historię o Ymir. Gdy jako osiemnastolatek wstąpił do ruchu oporu Erdian, dowiedział się także o rzekomo wielkich dokonaniach, jakie osiągnęła ludzkość, za życia Ymir. Grisha zadeklarował wówczas, że wraz z ruchem oporu muszą odzyskać moc pierwszego tytana, z którą król Karl Fritz uciekł przed laty na wyspę Paradis, by przywrócić narodowi Erdia należne mu panowanie.

Zdolności Edytuj

The first Titan

Pierwsza tytanka

Była pierwszym człowiekiem, który posiadł moce pozwalające jej zmienić się w tytana i jedynym, który władał zdolnościami każdego z dziewięciu tytanów; wszyscy jej następcy posiadali zaledwie ułamek mocy. Tytan Ymir wyróżniał się kolosalnym, nawet jak na tytanów, rozmiarem. Dysponowała również ogromną siłą, przy pomocy której była w stanie unicestwić armię Mareńczyków. W owej postaci potrafiła nawet budować mosty, co sugeruje, iż posiadała nad swym tytanem niesamowitą kontrolę.

Wedle opowieści nikt nie jest w stanie posiąść mocy większej od niej, dlatego też po trzynastu latach od uzyskania mocy jej posiadacz umiera; zjawisko to zostało nazwane "Klątwą Ymir".

Ymir sculps the Wall Titans

Ymir tworzy tytanów, by spełnić marzenie Karla Fritza

Po śmierci jej dusza zamieszkała w innym wymiarze. W momencie gdy dochodziło do przemiany w tytana, tworzyła jego ciało z wszechobecnego tam piasku. W ten sam sposób działa regeneracja posiadaczy mocy, których ciała były przez nią odbudowywane z tego samego materiału. Zeke na własnym przykładzie stwierdził, iż taki proces zajmuje wiele lat, jednakże upływ czasu w tamtym świecie jest inny. Według Jaegera Ymir jest w stanie stworzyć wszystko; nawet łańcuchy reprezentujące "przysięgę wyrzeczenia się wojny" Karla Fritza.

Całą mocą tytana pierwotnego dysponuje tak na prawdę Ymir - od kontrolowania tytanów i tworzenia ich aż po zdolność sterylizacji członków ludu Ymir. Posiadacze tego tytana rozkazują protoplastce poprzez krzyk lub wydanie jej rozkazu w wymiarze, w którym przebywa.

Jednakże, jako iż Ymir była niewolnicą Fritza, słuchała się tylko członków rodziny Fritz.

Ciekawostki Edytuj

  • Ymir Fritz nawiązuje do Ymira - postaci z mitologi nordyckiej, pierwszego olbrzyma na świecie, zaś Ymir Fritz była pierwszym tytanem.