FANDOM

Wkrótce nadejdzie dzień, w którym ponownie będziemy mogli zasiąść do obiadu przy tym samym stole.— Yelena, do Generała Pyxisa i zebranych Erdian; Atak Tytanów: Rozdział 107
Yelena (イェレナ, Yerena) jest członkinią Ochotniczego Oddziału Przeciwko Mare, działającą bezpośrednio pod rozkazami Zeke'a Jaegera. Służyła na pierwszym statku, który wysłanym z misją zwiadowczą po nieudanej misji wojowników na Paradis.

Wygląd Edytuj

Yelena jest bardzo wysoką kobietą o stosunkowo męskiej figurze i nieco androgenicznych rysach twarzy. Ma jasne włosy ścięte "na grzybka" oraz duże, ciemne oczy. Nosi standardowy mundur żołnierza Mare.

Po przybyciu na Paradis, Yelena, podobnie jak pozostali żołnierze sprzymierzeni z mieszkańcami wyspy, nosi jasną koszulę z kołnierzem, długie, ciemne spodnie oraz sięgającą pasa marynarkę w tym samym kolorze.

Osobowość Edytuj

Yelena wydaje się być fanatycznie wręcz oddana Zeke'owi Jaegerowi; szacunek, jakim darzy zarówno jego, jak i jego przyszywanego brata, Erena, sięga na tyle wysoko, aby kobieta gotowa była otwarcie porównywać pierwszego z nich do boga, natomiast o obu braciach ze łzami w oczach wspominać jako o mesjaszach, którzy są w stanie własnoręcznie odmienić tysiącletnią historię wojen i konfliktów. Lojalność względem sprawy Jaegerów oraz niechęć, jaką darzy naród Mare od czasu ich ataku na kraj, z którego pochodzi sprawia, iż gotowa jest bez mrugnięcia okiem, z zimną krwią pozbawić życia każdego, kogo uzna za zbędnego lub w jakikolwiek sposób zagrażającego misji jej idoli. Przez Pieck określona została jako najbardziej lojalna zwolenniczka Zeke'a.

W większości przypadków Yelena wydaje się zachowywać stoicki spokój. Pozostaje spokojna i opanowana nawet gdy Jean Kirschtein wytknął jej błąd w trakcie misji odbicia Erena z Liberio czy gdy na polecenie Generała Dotta Pyxisa ona, jak i pozostali członkowie jej grupy zostają pojmani i osadzeni w celach. W obu wypadkach kobieta zdawała się wykazywać duże pokłady pokory i zrozumienia dla sytuacji czy uczuć i emocji innych.

Historia Edytuj

Beast Titan saves Yelena

Zeke ratuje Yelenę w swojej formie tytana

Yelena widziała, jak jej ojczyzna została zaatakowana i podbita przez Mare. Potem została powołana do wojska Mare, by służyć jako żołnierz. Szczerze nienawidziła Mare i myślała tylko o tym, jak mogłaby się sprzeciwić temu potężnemu narodowi. Pewnego razu, gdy ona i jej towarzysze znaleźli się w sytuacji, w której obliczu tracili nadzieję i wolę buntu przeciwko Mare, pojawił się Zeke Jaeger, który uratował Yelenę. Został także przywódcą nowego ruchu oporu, który miał działać przeciwko Mare. Od tamtego czasu Yelena podziwiała Zeke, a nawet uważała go za boga.

Yelena należała do załogi jednego z pierwszych statków, które zostały wysłane przez Mare na Paradis po nieudanej operacji odzyskaniu mocy koordynatu. Statek, na którym służyła, zaginął wraz z 31 pozostałymi okrętami między rokiem 850, a 854. Przypuszczano, że żołnierze zostali zabici, a flota zniszczona przez Tytana Atakującego i Tytana Kolosalnego. Jednakże, w rzeczywistości, Yelena i pozostali członkowie Ochotniczego Oddziału Przeciwko Mare zabili dowódcę i pojmali resztę załogi statku zgodnie z rozkazami Zeke Jaegera i jego zaleceniami, jak mają pomóc Paradis.

Fabuła Edytuj

Porco and Pieck led to a trap

Yelena zapędza Pieck i Galliarda w pułapkę

Podczas występu przygotowanego przez Willy'ego Tybura Yelena użyła sztucznej brody, by ukryć swój prawdziwy wygląd i udawała żołnierza Mare. Podeszła do miejsca, w którym siedzieli wojownicy. Oznajmiła im, że zostali wezwani przez Magatha i poprosiła Pieck i Galliarda, by poszli z nią. Niedługo po tym skierowała Zeke Jaegera w inne miejsce, a sama dalej prowadziła dwójkę wojowników. Zatrzymali się na chwilę, gdy Pieck niespodziewanie przytuliła jednego z żołnierzy jednostki pancernej, których spotkali po drodze. Yelena zaprowadziła Pieck i Galliarda do pokoju, w którym uwięziła ich dzięki zapadni w podłodze.

Yelena's fake goatee

Yelena zdejmuje sztuczną brodę

Pod koniec bitwy w Liberio Yelena dołączyła do żołnierzy Korpusu Zwiadowczego na pokładzie sterowca. Gdy była w jednym pomieszczeniu wraz z Zeke, Erenem Jaegerem, Arminem Arleltem, Leviem i Mikasą Ackermann, Levi poprosił ją, by odkleiła swoją sztuczną brodę. Yelena zrobiła to, stwierdzając, że wydawało jej się, iż ludziom podobała się ta broda. Po chwili dołączył do nich Jean Kirschtein, który przyprowadził schwytanych niedawno Gabi Braun i Falco Grice'a. Jean skrzyczał Yelenę na niedopełnienie swojego zadania - uwięzienia dwójki wojowników, przez co zginęło więcej żołnierzy, niż było to konieczne, a ona zgodziła się ponieść za to odpowiedzialność.

Znane ofiary Edytuj

  • Kapitan wojsk Mare
  • Co najmniej jeden członek Ochotniczego Oddziału Przeciwko Mare
  • Grior