FANDOM

Wojsko (軍事, Gunji) to obrona ludzkości przed zagrożeniem, działająca na pełny etat, czyli profesjonalnie wytrenowana armia do walki z tytanami. Wojsko dzieli się na trzy dywizje: Korpus Zwiadowczy, który eksploruje najbardziej niebezpieczne tereny znajdujące się poza murami w celu ekspansji; Korpus Stacjonarny, który patroluje i pilnuje porządku we wnętrzu murów, trzymając tytanów z daleka i służy jako pierwsi do zajęcia się tytanami w razie, gdyby brama któregoś z murów została zniszczona i Korpus Żandarmerii, czyli najlepsi żołnierze, którzy służą jako personalna ochrona monarchów i pilnują porządku we wnętrzu murów. Po tym, jak prawda o tytanach została ujawniona publice, wojsko zmieniło ich dotychczasowe cele na walkę z narodem Mare.

Struktura Edytuj

Wojsko jest podzielone na trzy dywizje, a każda z nich jest dowodzona przez ich własnych dowódców, lecz wszyscy z nich są podwładni Dariusowi Zacklyowi, naczelnikowi sił zbrojnych i głównodowodzącym wszystkich trzech korpusów.

Korpus Zwiadowczy Edytuj

Posiada najbardziej zdolnych żołnierzy, mających za zadanie odzyskanie terytoriów, które zostały utracone na rzecz tytanów. Choć są jednymi z najlepiej wyszkolonych żołnierzy, często padają ofiarą sporów przez ludność zamieszkującą mury i stale znajdują się pod groźbą rozwiązania ze względu na wysokie straty i częste klęski. Obecnym dowódcą jest Hange Zoë.

Korpus Stacjonarny Edytuj

Jest odpowiedzialny za patrolowanie i ochronę murów. Jego zadaniem jest również ewakuacja cywilów i likwidacja tytanów w przypadku kryzysowej sytuacji, czyli zniszczenia murów. Obecnym dowódcą jest Dott Pyxis.

Korpus Żandarmerii Edytuj

Korpus Żandarmerii jest odpowiedzialny za utrzymywanie porządku we wnętrzu murów i ochronę rządzących monarchów, czyli obecnie Historii Reiss. Ze względu na ich ważną funkcję jako obrońców, tylko dziesięciu najlepszych kadetów z poszczególnych korpusów treningowych może dołączyć w jego szeregi. Pomimo rekrutacji jedynie najlepszych żołnierzy, są bardzo skorumpowani i często niekompetentni ze względu na naturę ich pracy w najbardziej wewnętrznych zakątkach murów, z dala od tytanów. Obecnym dowódcą jest Nile Dok.

Wartości Edytuj

Choć wojsko jest na pełny etat i ochrania mury od ponad stu lat, w jego szeregach panuje duża korupcja. Najgorsza sytuacja panuje w Korpusie Żandarmerii, gdyż jej członkowie aktywnie unikają walki z tytanami i preferują bezpieczne życie we wnętrzu murów. Są również odpowiedzialni za brak postępu technologicznego i wiele innych problemów, które dotykają ludność zamieszkującą Paradis. Za nimi znajduje się Korpus Stacjonarny, który choć jest leniwy, nieodpowiedzialny i tchórzliwy, po upadku muru Maria ich taktyki i personel odniósł wspaniałą poprawę. Korpus Zwiadowczy jest najmniej skorumpowany z całej trójki, walcząc w imię ludzkości i odzyskując utracone tereny z rąk tytanów.

Strój i wyposażenie Edytuj

Eren Yeager full body

Mundur wojskowy

Wszyscy członkowie wojska, z wyjątkiem instruktorów korpusów treningowych, noszą podobne mundury składający się z krótkiej, jasnobrązowej kurtki z symbolem oddziału na obu ramionach, lewej, przedniej kieszeni i na środku pleców, jasnego koloru koszuli, brązowej wstęgi wokół talii, zakrywającej biodra, białych spodni i wysokich, sięgających do kolan, brązowych butów. Instruktorzy korpusów treningowych noszą mundury nieco różniące się od tych należących do innych oddziałów, włączając w to długi, oliwkowy płaszcz, który zastępuje jasnobrązową kurtkę z innych dywizji. Członkowie Korpusu Zwiadowczego często noszą ciężki, zielony i sięgający do bioder płaszcz z kapturem, posiadający wizerunek Skrzydeł Wolności na plecach, zazwyczaj w czasie misji poza terytorium ludzkości. Kadeci również noszą zielone płaszcze, lecz bez żadnego symbolu na plecach i zazwyczaj podczas wykonywania zadań przy deszczowej pogodzie. Podczas oficjalnych spotkań we wnętrzu murów, żołnierze zakładają długi płaszcz z symbolem ich oddziału.

Głównym wyposażeniem wojska jest sprzęt do manewrów przestrzennych. Jednakże, Korpus Żandarmerii częściej używa muszkietów, gdyż częściej mają do czynienia z ludźmi niż z tytanami.

Ciekawostki Edytuj

  • Według Hajime Isayamy, trendem panującym wewnątrz murów jest obgadywanie różnych jednostek wojskowych.