FANDOM

Wojownicy (戦士, Senshi) to organizacja należąca do wojska Mare, w całości złożona z ochotniczej, erdiańskiej młodzieży. Spośród setki wojowników służących dla swojego narodu, tylko szóstka otrzymuje przywilej zostania człowiekiem-tytanem. Wyjątkiem jest rodzina Tybur, która przez długi czas posiadała moc tytana obuchowego.

Obowiązek Edytuj

Erdiańscy wojownicy podczas służby dla Mare są zmuszeni do wypełnienia potrzeb swoich zwierzchników bez żadnych zastrzeżeń bądź sprzeciwów. Już od młodego wieku, Erdianie są wychowywani w wierze, że ich rasa jest odpowiedzialna za wyrządzanie zła w historii świata, czego faktem jest, że tylko oni są w stanie zmienić się w tytanów, który jest katalizatorem śmierci i chaosu, trwającego od tysiącleci.

Z tym piętnem w swoich umysłach, erdiańskie dzieci są czasem oferowane do rządu Mare, aby stać się wojownikami, ponieważ wtedy, rodziny przyjętych dzieci otrzymują obywatelstwo narodu Mare, co pozwala na uwolnienie się z odizolowanych stref.

Większość erdiańskich wojowników służy za mięso armatnie na polu bitwy, wykonując najbardziej ryzykowne i zabójcze zadania oraz strategie, podczas gdy reszta żołnierzy Mare pozostaje z daleka od walki. Kiedy zjawia się potrzeba, wojownicy, którzy demonstrują wyjątkowe zdolności na polu walki, otrzymują przywilej do posiadania jednego z siedmiu tytanów, które Mare zdobyło w czasie Wojny Tytanów. Również ze względu na rzadkość tych jednostek, są brane pod uwagę wszelkie, możliwe starania, aby ci wojownicy nie zostali wciągnięci w sytuacje, które mogłyby kosztować Mare utratę choćby jednej mocy tytanów.

Jeszcze niedawno, wojownicy-tytani służyli jako główna siła podczas operacji na wyspie Paradis, poważnej operacji rządu Mare, w której to głównym zadaniem było odebranie mocy Koordynatu z rąk królewskiej rodziny, zamieszkującej mury wyspy. Jednakże, kiedy ten plan został uznany za klęskę po bitwie o Dystrykt Shiganshina, pozostali wojownicy zamiast tego, służą za pierwszorzędne środki podczas ataków ziemnych w czasie trwania Wojny Mare ze Związkiem Bliskowschodnim.

Struktura Edytuj

Kadeci stanowią główną siłę wojowników Mare. Ci kadeci mogą być różni wiekowo, stanowiąc zazwyczaj wiek od młodego dorosłego, aż do dzieci w wieku 12 lat. Nowi wojownicy przechodzą już pierwszy trening pomiędzy piątym a siódmym rokiem życia, co jest wystarczająco młodo, aby z łatwością ulec propagandzie rządu Mare. Młodociani wojownicy również mogą być potencjalnymi kandydatami do zostania człowiekiem-tytanem.

Spośród wielu setek wojowników zapisanych do wojska Mare, tylko siedmiu w odpowiednim czasie, jest w stanie zostać człowiekiem-tytanem. Podczas gdy ci tytani-wojownicy nie są oszczędzani od sytuacji zagrażających życiu w walce lub w infiltracyjnych misjach, są brane pod uwagę wszelkie, możliwe starania, aby ci wojownicy nie zostali zabici w akcji. Wraz z otrzymaniem tej mocy, ci wojownicy posiadają ją przez 13 następnych lat, zanim zostanie ona ponownie przekazana ich następcom wybranych do odziedziczenia. Ten czas nie jest decydowany przez wybór, lecz przez tzw. Klątwę Ymir, w wyniku której, każdy Erdianin, który stał się człowiekiem-tytanem, umrze po 13 latach od uzyskania mocy.

Dowódca Edytuj

Spośród siedmiu tytanów-wojowników, służących dla Mare, najlepszym z nich jest dowódca. Podczas nieobecności władzy Mare, tak jak w przypadku operacji na wyspie Paradis, dowódca pełni rolę wodza oraz głównego stratega w czasie bitew i dodatkowo, posiada ostatnie słowo względem losów pozostałych wojowników. Dowódca posiada nadany przywilej i zgodę na uczestniczenie w dyskusjach i spotkaniach pomiędzy najwyższymi liderami wojska Mare. Jednakże, pomimo władzy dowódcy, wszyscy wojownicy (w tym sam dowódca) są pod kontrolą dowodzącego z Mare, któremu muszą odpowiadać. Gdy brakuje zarówno wpływów rządu Mare, jak i dowódcy, wojownicy muszą powołać na przywódcę innego, ostałego przy życiu wojownika.

Wartości Edytuj

Poprzez wychowanie wraz ze wpajaną propagandą Mare od najmłodszych lat, wojownicy wykonują rozkazy swoich zwierzchników bez jakichkolwiek sprzeciwów. Dla niektórych jest to ślepa wiara w swoich zwierzchników i ich informacji, z którymi muszą się zindoktrynować. Inni zaś, słuchają swoich zwierzchników, znając cenę nieposłuszeństwa, która skutkować może śmiercią lub czymś znacznie gorszym. Niezależnie od rozumowania, wojownicy przestrzegają swojego poczucia obowiązku dla narodu Mare, pod wszystkimi okolicznościami.

Zostało ukazane, że będąc poza wpływem Mare, wojownicy śledzą system "silniejszy ma zawsze rację”, kiedy dochodzi do rozstrzygania konfliktów. Jedynym znanym przypadkiem tego, była niezgoda pomiędzy Reinerem Braunem i Bertholdtem Hooverowi przeciwko Zeke'owi Jaegerowi, z powodu losu ich towarzyszki, Annie Leonhart. Podczas gdy Reiner i Bertholdt chcieli wrócić za Mury, aby ją ocalić, Zeke potraktował priorytetowo zdobycie Koordynatu od Erena Jaegera, który wkrótce miał przybyć do Dystryktu Shiganshina, aby odszukać odpowiedzi w piwnicy ich ojca, po tym, jak odkrył zdolności utwardzania swojej formy tytana. Ta decyzja sprawiła jedynie walkę pomiędzy Tytanem Opancerzonym Reinera a Tytanem Zwierzęcym Zeke'a, który później brutalnie obezwładnił swojego podwładnego, samemu wychodząc z pojedynku bez szwanku. Wraz z wygraną Zeke'a, to jego decyzja musiała zostać wykonana.

Ciekawostki Edytuj

  • Nazwa organizacji "wojowników", została parokrotnie błędnie przetłumaczona na "żołnierza" w angielskojęzycznym wydaniu mangi. Najbardziej trafnym przykładem tego jest rozdział 31, w którym Annie Leonhart wspomina o byciu niezdolną do zostania "wojownikiem", które zostało przetłumaczone jako "żołnierz". Jednakże prawdopodobnie wynika to z faktu, że doniosłość wojowników była nieznana w czasie publikacji tomu 8 mangi, z pierwszym wyodrębnieniem pomiędzy "żołnierzami" a "wojownikami", które nie zostało wykonane, do czasu rozdziału 39 w tomie 10.