FANDOM

Stub Ten artykuł to zalążek artykułu.
Możesz pomóc Shingeki no Kyojin Wiki rozbudowując ją!

Panie marszałku, obawiam się, iż nadszedł czas, w którym możliwości ludzkości przerosły te tytanów.— Generał Theo Magath ogłasza koniec dominacji tytanów

Mid-East Allied Forces

Fort Slava

Wojna Mare ze Związkiem Bliskowschodnim była konfliktem pomiędzy Mare a państwami Związku Bliskowschodniego na kontynencie z powodu porażki na Paradis. Wojna zakończyła się przegraną Związku Bliskowschodniego i wzmożeniem potrzeby zdobycia mocy tytana pierwotnego po doświadczeniu niszczycielskiej siły dział anty-tytanowych.

Historia Edytuj

Wojna wybuchła w roku 850, z nieznanych przyczyn, i trwała przez kolejne cztery lata aż do oblężenia Fortu Slava przez armię ośmiuset Erdian pod wodzą oficerów Mare, zakończonego jego zniszczeniem przez Erdian, zmienionych w tytanów przez Zeke Jaegera. Razem z fortem zniszczone zostały niedobitki floty Związku, co zmusiło go do negocjacji i podpisania traktatu pokojowego.

Przebieg walk Edytuj

W ciągu czterech lat wojny na morzu toczyła się zacięta walka, na koniec jednak po stracie połowy swoich jednostek Mare uzyskali dominacje i zagonili niedobitki floty wroga do portu Slava. Jedyną walką lądową, o jakiej istnieją informacje, jest oblężenie Fortu Slava opisane powyżej.

Skutki Edytuj

Związek definitywnie poniósł w wojnie klęskę, stracił całość swojej floty i musiał podpisać niekorzystny dla siebie traktat pokojowy.

Imperium Mare odniosło okupione dużymi stratami zwycięstwo. Utraciło bowiem polowe floty morskiej i wielu żołnierzy na lądzie. Postanowiono także wznowić próby zdobycia mocy Tytana Pierwotnego.