FANDOM

Stub Ten artykuł to zalążek artykułu.
Możesz pomóc Shingeki no Kyojin Wiki rozbudowując ją!

Co do tytana zwierzęcego, cóż, tu nic się nie zmienia. Nadal nie mogę uwierzyć, że w tak wielkim cielsku może drzemać tak przerażająca umiejętność miotania pocisków... To wyjątkowo skuteczna i śmiercionośna broń.— analiza Mare dotycząca tytana zwierzęcego Zeke'a; Atak Tytanów: Rozdział 95
Tytan zwierzęcy (獣の巨人, Kemono no Kyojin) to jeden z dziewięciu tytanów, mający unikatowy wygląd przypominający małpę oraz nieco wyższy rozmiar od większości tytanów. Posiadaczem jego mocy jest obecnie Zeke Jaeger.

Zdolności Edytuj

Potężna siła wyrzutu Edytuj

Beast Titan's monstrous bombardment

Potężna siła rzutu tytana zwierzęcego

Tytan zwierzęcy posiada ogromną siłę rzutu z dużą dokładnością. Zeke często z tego korzysta podczas bitwy o Dystrykt Shiganshina, aby zabić dużą liczbę zwiadowców przy pomocy zmiażdżonych kamieni. W czasie bitwy o Fort Slava zniszczył całą flotę Związku Bliskowschodniego.

Utwardzanie Edytuj

Podczas krótkiej walki z Leviem tytan zwierzęcy próbuje utwardzić swój kark; jednakże Levi pokonuje go, zanim zdążył to zrobić. Zeke zdołał utwardzić kark swojego tytana podczas następnego pojedynku, ale wiele włóczni piorunów rozsadziło go.

Zdolności Zeke'a Edytuj

Królewskie pochodzenie Zeke'a Jaegera pozwala mu na korzystanie ze zdolności podobnych do tych tytana pierwotnego, których żaden poprzedni użytkownik nie posiadał.

Tworzenie tytanów Edytuj

Zeke's scream

Krzyk Zeke'a przemienia lud Ymir w tytanów

Dzięki królewskiemu pochodzeniu jedną z najniebezpieczniejszych zdolności tytana zwierzęcego Zeke'a jest możliwość przemiany ludu Ymir w tytanów. Jeżeli osoba w jakiś sposób zażyje płyn rdzeniowy Zeke'a, jest on w stanie dzięki krzykowi zamienić ją w tytana. Podobnie działają umiejętności krzyku tytana kobiecego oraz tytana pierwotnego. Tę zdolność można wykorzystać w niszczycielski sposób na nieświadomych osobach, tak jak na przykład podczas rzekomego przełamania muru Rose, gdy mieszkańcy Ragako zostali przemienieni przez Zeke'a w bezmyślnych tytanów lub podczas wojny Mare ze Związkiem Bliskowschodnim, w czasie której mareńskie wojsko przy użyciu mocy tytana zwierzęcego zrzuciło na fort Slava dziesiątki bezmyślnych tytanów ze sterowca. Według Nicolo częstą strategią Mare jest otoczenie obszaru, poprzez prześlizgnięcie się wielu Erdian i przemienienie ich w bezmyślnych tytanów przy pomocy umiejętności Zeke'a. Jednakże zdolność ma ograniczenie co do odległości, w jakiej krzyk przemienia ludzi w tytanów, w przeciwieństwie do tytana pierwotnego, który może transformować lud Ymir na większą skalę.

Kontrola tytanów Edytuj

Beast Titan Watches Fight

Zeke rozkazuje tytanom w nocy

Zeke jest w stanie w pewnym stopniu kontrolować bezmyślnych tytanów poprzez zdolność opartą na krzyku. Przy użyciu komend głosowych tytan zwierzęcy jest w stanie sterować zachowaniem tytanów i rozkazać im m.in. poruszanie się, powstrzymanie się od jedzenia ludzi lub stanie w miejscu. Tytani pod kontrolą Zeke'a są nawet w stanie poruszać się podczas nocy, bez popadania w zmęczenie. Jednakże ta zdolność nie jest idealna; niektórzy tytani są w stanie zignorować jego rozkaz.

Historia Edytuj

Tytan zwierzęcy, jak każdy z dziewięciu tytanów, powstał po śmierci Ymir Fritz. W ciągu tysiąca siedmiuset lat po jej śmierci należał do jednego lub kilku walczących między sobą erdiańskich rodów, podległych tytanowi pierwotnemu. Po tych 17-stu wiekach, gdy Karl Fritz, 145. król z rodziny Fritz, porzucił konflikty Erdii i przeniósł stolicę na wyspę Paradis, tytan zwierzęcy został zdobyty przez Mare podczas wojny tytanów.

Tom Xaver odziedziczył moc tytana zwierzęcego w roku 829, aby badać jego wspomnienia. Podczas jego służby tytan zwierzęcy często pozostawał w Mare, gdyż, jak Tom sam stwierdził, nie był zbyt użyteczny w wojnie.

Po 13 latach Zeke Jaeger przejął moc z rąk Xavera. Ponad rok później, gdy pozostali wojownicy odziedziczyli moce tytanów, Zeke wykorzystał swojego tytana w wojnie między Mare a nieznanym państwem, zabijając żołnierzy wycofujących się z pola bitwy.

Gdy nadszedł czas na operację odzyskania tytana pierwotnego, Zeke pozostał w Mare, aby odstraszać wrogie państwa.

Fabuła Edytuj

Posiadacze mocy Edytuj

Obecni Edytuj

Dawni Edytuj