FANDOM

Stub Ten artykuł to zalążek artykułu.
Możesz pomóc Shingeki no Kyojin Wiki rozbudowując ją!

Tytan atakujący (進撃の巨人, Shingeki no Kyojin) jest osiemdziesiątym ósmym rozdziałem mangi Shingeki no Kyojin.

Opis Edytuj

"Sowa" zniszczył statek Marley i zabił wszystkich żołnierzy. Następnie zatarł ślady po wszystkim, co zaszło. Po wydostaniu się ze swojej formy tytana uwolnił Grishę i oficjalnie przedstawił mu się jako Eren Kruger, posiadacz mocy jednego z dziewięciu potomków Ymir. Eren wyjaśnił, jak udało mu się przeniknąć w szeregi Marley, a także pochwalił Grishę za to, że dawał sobie radę w przewodzeniu ruchowi oporu, w tak młodym wieku. Jednakże przyznał również rację, ostatnim słowom Grice'a. Na zapytanie Grishy, dlaczego nie wykorzystał od razu swojej formy tytana, aby uratować Dinę i pozostałych, osłabiony przemianą Eren odparł, że aby móc służyć Eldia od zawsze torturował swoich rodaków. Tłumacząc, że nie pozostało mu już wiele czasu powiedział Grishy, że od teraz reszta misji zależy od niego. Kruger przypomniał dzień, w którym zamordowano Fay. Stwierdził, że dostrzegł, wtedy w oczach Grishy tę samą nienawiść do Marley, jaką sam do nich czuł od czasu, gdy ci zamordowali jego rodzinę. Eren poprosił Grishę, aby ten wykorzystał jego moc tytana do przedostania się za mury, w celu zdobycia mocy pierwszego tytana. Jako powód, dla którego nie może uczynić tego sam, ujawnił, iż każda osoba, która posiądzie moc przemiany w tytana, umiera 13 lat później, a jego 13 lat, od uzyskania mocy właśnie upływa. W teraźniejszości Eren Jaeger opowiada historię swojego ojca Arminowi. Po podliczeniu pozostałych im lat życia, Eren dodaje, że jeżeli posiadacz mocy umrze bez przekazania jej, wówczas automatycznie trafi ona do przypadkowego niemowlęcia Eldia. Kruger wyjaśnił Grishy, że koordynat to coś, co łączy wszystkich Eldia. Na pytanie Grishy, która z historii jego narodu jest prawdziwa, odparł, że prawdopodobnie żadna wersja nie jest do końca prawdą, gdyż każda ze stron zwyczajnie postrzega ją inaczej. W zamian za udzielenie dalszych informacji Eren poprosił Grishę, aby ten podjął się dokończenia jego zadania przywrócenia wolności i godności Eldia. Pomimo początkowych protestów Grisha zaakceptował kontynuowanie misji Krugera, w odpowiedzi na co Eren wręczył mu zdjęcie jego rodziny. Przed późniejszym pożarciem Krugera i spotkaniem Keitha Shadisa, Grisha dowiedział się od byłego szpiega, że każdy z dziewięciu, wielkich tytanów posiada nazwę. Tytan Krugera, którego odziedziczył Grisha to tytan, który zawsze prze naprzód i dąży do wolności. Jego imię to "Tytan Atakujący".