FANDOM

Stub Ten artykuł to zalążek artykułu.
Możesz pomóc Shingeki no Kyojin Wiki rozbudowując ją!
Ten artykuł jest o rozdziale 86. mangi Shingeki no Kyojin. Jeśli szukasz rozdziału 2., zobacz artykuł Tamtego dnia (rozdział 2)

Tamten dzień (あの日, Ano Hi) jest osiemdziesiątym szóstym rozdziałem mangi Shingeki no Kyojin.

Opis Edytuj

W pierwszej ze znalezionych w piwnicy książek Grisha Jaeger opisał swoją przeszłość. Rodzina Jaegerów żyła w zamkniętej strefę zwanej Liberio, której nie wolno było im opuszczać. Pomimo zakazów rodziców mały Grisha postanowił opuścić strefę, aby pokazać swojej zachwyconej sterowcem siostrze, Faye dokąd leci jej ulubiona maszyna. Na zewnątrz zatrzymało ich dwóch żołnierzy, z których jeden miał odprowadzić dziewczynkę do domu. Faye, jednak do domu nie wróciła, a jej zmasakrowane ciało znaleziono wkrótce przy rzece. Żołnierz, który odprowadzał Faye, twierdził, że odprowadził ją tylko do bram Liberio i nakazał ojcu Grishy, aby opowiedział swoim dzieciom o grzechach ich przodków. Wedle tej historii ich przodkiem była Ymir Fritz, która zawarła niegdyś pakt z Diabłem Ziemi i otrzymała od niego moc przemiany w tytana. Po śmierci Ymir jej dusza została podzielona między "Dziewięciu Wielkich Tytanów", które po unicestwieniu Imperium Mare stworzyły w jego miejsce nowe państwo- Imperium Erdian. Wkrótce "Lud Ymir" zdobywszy władzę, zaczął prześladować inne plemiona, uważając je za gorsze. W wyniku spisku Marle udało się obalić Erdian i po 80 latach wzajemnej wojny uzyskać kontrolę nad siedmioma z dziewięciu "wielkich tytanów". Władca Erdian, Fritz postanowił wybudować na wyspie Paradis, trzy mury, aby schronić na niej ocalałych poddanych. Jednakże wielu Eldian (w tym także rodzina Jaegerów) znalazła się poza nimi, w granicach odbudowanego Imperium Marle. Marle pozostawili pokonanych Erdian przy życiu, lecz pozamykali ich w gettach. Obojętny na tę historię Grisha dopytywał ojca, dlaczego żołnierze kłamali w kwestii śmierci Fay, ten jednak odparł, że muszą być cicho, bo inaczej reszta rodziny podzieli los Faye. Kiedy Grisha, w wieku 18 lat odziedziczył klinikę lekarską ojca, poznał członka ruchu odrodzenia Erdii, który zwerbował Grishę, ujawniając mu prawdę o śmierci jego siostry. Ruch oporu dysponował dowodami, że przodkowie Erdian starali się wykorzystać moc tytanów, aby nieść ludziom dobrobyt. Potwierdzeniem tego miało być przysłanie im potomka rodziny Fritz, Diny Fritz. Uważała ona, że moc protoplasty jej rodu jest wystarczająca do obalenia Marle, jednak jej przodkowie postanowili wycofać się na Paradis, mając dość wzajemnego rozlewu krwi. Grisha uznał wówczas, że zadaniem ruchu oporu jest odzyskanie mocy pierwszego tytana dla rodziny Diny, która wolała pozostać między Erdianami, zamiast uciekać. Rok później Grisha i Dina pobrali się, a także urodził im się syn, który otrzymał imię, Zeke. Z biegiem lat rząd Marle zapowiedział wśród Erdian selekcję dzieci, które zostaną wysłane jako "wojownicy" Imperium Marle przeciwko królowi Fritzowi, który wypowiedział Marle wojnę. Okazało się, że nikt wojny nie wypowiadał, a rząd Marley chce jedynie zinfiltrować mury, by skraść moc ich króla i zająć Paradis. Z tą wiedzą Grisha postanowił zgłosić na "wojownika" Zeke, aby ten wyruszył skraść moc króla murów jako agent Marley, lecz by przekazał ją później ruchowi oporu. Jednakże, kiedy Zeke miał 7 lat ujawnił rządowi Marle spisek Jaegerów, za co jego rodzice mieli zostać wysłani na Paradis, gdzie spędzą resztę życia jako bezmyślni tytani.