FANDOM

Ruch Odrodzenia Erdii (エルディア復権派, Erudia Fukken-ha) to grupa erdiańskich rebeliantów na terenach opanowanych przez Mare, dążących do obalenia rządu Mare i przywrócenia władzy Erdia. Aby to osiągnąć, starali się zdobyć Tytana Pierwotnego. W przeciwieństwie do tego, czego naucza rząd Mare, członkowie ruchu traktowali Ymir Fritz jako boginię, wierząc, że za życia wykorzystywała swoją moc tytana, pomagając ludziom i przynosząc im dobrobyt. Symbolem grupy była wycięta nożem na ciele blizna, w kształcie krzyża. Informacje o prawdziwych intencjach rządu Mare czerpali od wysoko postawionego tam informatora zwanego "Sowa". Wiele posiadanych przez nich dokumentów zapisywane były przez tajemnicze znaki.

Historia Edytuj

Grisha Jaeger dołączył do grupy w wieku 18 lat, gdy klientem w jego klinice lekarskiej okazał się członek tejże organizacji. Bezpośrednim powodem, dla którego Grisha stał się jednym z nich, była ujawniona mu wtedy przez tego pacjenta informacja o tym, że jego siostra w rzeczywistości została zagryziona przez psy oficerów Mare. Będąc uczestnikiem spotkań ruchu, Grisha poświęcał się interpretacji starożytnych tekstów opowiadających historię jego przodków. W tej też organizacji poznał swoją późniejszą żonę, Dinę Fritz, która była potomkiem królewskiej rodziny Fritz, jednakże należała do tej części rodu, która nie przeniosła się na wyspę Paradis. Rok później, już jako żona Grishy urodziła syna, Zeke'a Jaegera. Grisha był pewien, że jego syn, jako potomek królewskiej dynastii z pewnością poprowadzi ich do zwycięstwa nad Mareńczykami. Po ogłoszeniu przez rząd Mare programu "Wojownik", Grisha postanowił zgłosić do niego Zeke, aby ten wyruszył skraść moc króla murów jako agent Mare, lecz by przekazał ją później ruchowi oporu. Jednakże, kiedy Zeke miał 7 lat, ujawnił Mareńczykom spisek Jaegerów, za co jego rodzice mieli zostać wysłani na Paradis, gdzie mieli spędzić resztę życia jako bezmyślni tytani.