FANDOM

Rodzina Reiss... jest prawdziwą rodziną królewską.— Djel Sanes ujawnia prawdę; Atak Tytanów: Rozdział 55
Rodzina Reiss (レイス家, Reisu-ke) jest królewską rodziną Erdii, której przodkiem jest Karl Fritz, Pierwszy Król Murów. Odłączyli się od oryginalnej rodziny królewskiej po wojnie tytanów, maskując się jako niewielka rodzina szlachecka żyjąca na północy muru Sina, tworząc fałszywego króla oraz rodzinę królewską, aby móc odciągnąć od siebie jak najwięcej uwagi. Przekazywali moc tytana pierwotnego pomiędzy panującymi monarchami co trzynaście lat, dopóki nie została ona skradziona przez Grishę Jaegera w 845 roku. Obecnie, Historia Reiss, nieślubna córka zmarłego Roda Reiss, jest królową oraz ostatnią, znaną członkinią rodziny.

Historia Edytuj

W starożytności rodzina królewska była znana jako rodzina Fritz. Byli oni potomkami Ymir Fritz, pierwszej ze wszystkich tytanów i to właśnie oni stworzyli naród Erdian. Jednakże, pod koniec wojny tytanów, Erdia utraciła większość swojego terytorium na rzecz Mare, z wyjątkiem wyspy Paradis. Król Karl Fritz postanowił przenieść stolicę Erdii na wyspę Paradis i dzięki mocy tytana pierwotnego, skonstruował mury przy użyciu niezliczonej liczby tytanów kolosalnych. Po zgromadzeniu wystarczającej liczby Erdian na wyspie, Król wymazał ich wspomnienia na temat zewnętrznego świata, dzięki czemu uwierzyli, że są oni ostatnimi z żywych ludzi w świecie opanowanym przez tytanów.

Niestety, wymazanie wspomnień nie miało wpływu na mniejszości, które nie należały do Ludu Ymir, takie jak klan Ackermann i klan azjatycki. Ci, którzy przystali na życzenia Pierwszego Króla, otrzymali tytuł szlachecki. Jednakże klan Ackermann i klan azjatycki nie zgodziły się z ideologią monarchy, co zmusiło go do przeprowadzenia czystki, która doprowadziła oba rody na skraj wymarcia. Aby chronić swój lud, Pierwszy Król postawił ultimatum rządowi Mare; jeśli postanowią zakłócić jego wizję pokoju, miliony uśpionych kolosalnych tytanów opanuje całą planetę. Jednakże to ultimatum było jedynie kłamstwem, które miało na celu zapewnić trwałość pokoju. W sekrecie Karl Fritz utworzył przyrzeczenie rezygnacji z wojny dzięki mocy tytana pierwotnego, aby upewnić się, że zarówno on, jak i jego następcy nigdy nie użyją swojej mocy tytana do wywołania wojny, a jedynie pozostaną bezczynnymi wobec kary, która dotknie najeźdźców. Po tym wszystkim część rodu, która przeniosła się na wyspę, zmieniła nazwisko na Reiss. Pozostała część rodziny natomiast postanowiła pozostać na kontynencie kontrolowanym obecnie przez Mare.

Jakiś czas później, Król Reiss przekazał moc tytana pierwotnego swojemu następcy, umierając w trakcie procesu. Rodzina Reiss rządziła we wnętrzu murów w sekrecie przez kolejnych sto lat, dzięki zamaskowaniu się jako niewielka rodzina szlachecka zamieszkująca we wnętrzu muru Sina, nieopodal Dystryktu Orvud, na czele z Królem Murów służącym jako ich figurant.

Specjalny rytuał przejęcia mocy był przygotowywany przez każde pokolenie, w którym to moc tytana pierwotnego była przekazywana przez jednego członka rodziny do następnego. Polegało to na tym, że obecny posiadacz mocy tytana pierwotnego zostawał zakuty w łańcuchy w jaskini znajdującej się pod wiejską kaplicą, położoną niedaleko posiadłości rodziny Reiss. W tym samym czasie następca mocy wstrzykiwał sobie serum i przemieniał się w bezmyślnego tytana, aby móc pożreć swojego poprzednika. Dzięki temu uzyskiwał on nie tylko moc tytana pierwotnego, ale również zaginione wspomnienia o ludzkości we wnętrzu murów. Jednakże posiadacz otrzymywał także ideologię Pierwszego Króla, która zmuszała go do utrzymywania ludzkości we wnętrzu murów i niewoli względem tytanów, nawet jeśli wcześniej posiadał silne pragnienie uwolnienia swojego ludu.

Posiadacze mocy nigdy również nie ujawniali powodów swoich czynów, nawet najbliższej rodzinie i przyjaciołom. I choć po zdobyciu mocy większość z nich zachowała sporą część swojej dawnej osobowości, to każde użycie mocy tytana pierwotnego oraz bycie pod wpływem ideologii Pierwszego Króla, było widoczne w oczach posiadacza, u którego tęczówki oczu stawały się znacznie ciemniejsze. Było to szczególnie widoczne u Uriego, Friedy, a także ojca Roda i Uriego. Członek rodziny Reiss posiadający moc tytana pierwotnego stawał się prawdziwym królem lub królową murów aż do końca swojej kadencji, tak jak było w przypadku Uriego i Friedy.

Jednym z wielu tytanów pierwotnych w rodzinie był ojciec Roda i Uriego. Bracia wielokrotnie błagali go o wytępienie tytanów, lecz mężczyzna zawsze odmawiał, do tego stopnia, że posunął nawet się do zamknięcia w więzieniu Roda za próby podważania jego zdania. Kiedy nadszedł czas przekazania swojej pozycji następcy, Uri zgłosił się na ochotnika i poprosił Roda, aby się pomodlił. Po procedurze rytuału Uri odziedziczył ideologię Pierwszego Króla i zapragnął stworzyć raj dla ludzkości we wnętrzu murów. Jednym ze sposobów na uczynienie jego marzenia rzeczywistością, było powstrzymanie prześladowań na klanie Ackermann po nieudanej próbie zamachu przeprowadzonej przez Kenny'ego Ackermanna, który później stał się ochroniarzem rodziny, a także najbliższym przyjacielem Uriego.

Kilka lat później, Rod ożenił się i miał pięcioro dzieci ze swoją żoną: Urklyna, Friedę, Dirka, Abel i Florian Reiss. Rod spłodził także szóste dziecko, Historię, z Almą, jego kochanką i powierniczką; jedną ze służby rodziny Reiss.

Alma urodziła Historię na farmie należącej do jej rodziców, która znajdowała się na ziemi kontrolowanej przez rodzinę Reiss. Historia była wychowywana w całkowitej izolacji i w przekonaniu, że była niefortunną pomyłką. Nie miała żadnych przyjaciół i miała kategoryczny zakaz opuszczania terenu farmy. Jej matka trzymała ją na dystans, odzywając się jedynie do niej dwa razy w życiu i w obu przypadkach wyraziła szczere ubolewanie nad jej egzystencją. Jej dziadkowie także rzadko z nią rozmawiali. To doprowadziło do wykształceniu się w Historii kompleksu ofiary. Pragnęła umrzeć w taki sposób, aby każdy mógł ją dobrze wspominać i nie żywić do niej urazy za jej egzystencję.

Niemniej jednak Historia nie była aż tak samotna, jak jej się to wydawało. Jej przyrodnia siostra Frieda, odwiedzała ją w tajemnicy i nauczyła czytać. To właśnie Frieda zachęciła Historię do zostania damą taką jak dziewczynka w książce należącej do Historii; dobrą dziewczyną, która zawsze troszczyła się o innych. Po wizycie, Frieda wymazywała Historii pamięć, aby móc ją chronić. Przez pewien czas, Historia przywoływała te wspomnienia w swoich snach, lecz zapominała o nich tuż po obudzeniu się.

Kiedy Frieda miała piętnaście lat, przejęła moc tytana pierwotnego poprzez pożarcie Uriego w tradycyjnym rytuale przekazania mocy rodziny Reiss. Była bardzo uwielbiana w swojej rodzinnej posiadłości i znana z tego, że często odwiedzała rolników na polach, dziękując im za ich pracę. Niestety po zostaniu prawdziwą królową murów, zaczęła doświadczać napadów agresji, które poprzedziły depresję, czego przykładem była sytuacja, kiedy Frieda odkryła, że Historia próbowała opuścić gospodarstwo jej rodziny, przechodząc przez drewniany płot.

Członkowie Edytuj

Żywi Edytuj

Martwi Edytuj

Polityczni członkowie Edytuj

Martwi Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • Rodzina Reiss jest jednym z trzech rodów opisanych w mandze, pozostałymi dwoma są klan Ackermann i klan azjatycki. Rodzina Fritz również posiada znaczenie, choć ich ród jest taki sam jak u rodziny Reiss.