FANDOM

Peaure (ピュレ, Pyure) jest dziennikarzem. Pracuje w Wydawnictwie Prasowym Bergów w Dystrykcie Stohess. Często współpracuje z doświadczonym dziennikarzem Royem. Peaure chciał zmienić stan agencji prasowej, która szerzyła propagandę monarchii w obrębie murów.

Wygląd Edytuj

Peaure jest młodym mężczyzną o krótkich czarnych włosach. Często nosi czapkę i okulary w grubych oprawkach. Jego ubiór składa się z białej koszuli, czarnej kamizelki i spodni tego samego koloru.

Fabuła Edytuj

Peaure po raz pierwszy pojawił się, gdy z wraz z Royem badał następstwa walki pomiędzy zwiadowcami a oddziałem specjalnym Korpusu Żandarmerii w Dystrykcie Stohess. Zauważył, że oddział specjalny żandarmerii działa odrębnie od Korpusu Żandarmerii. Jednakże szybko przerwał mu Roy, gdyż na żądanie Nile'a Doka agencja prasowa nie miała pozwolenia na publikowanie raportów o oddziale specjalnym żandarmerii i sprzęcie przeciwpiechotnym.

Moblit grabs Peaure

Moblit łapie Peaure'a

Następnie Peaure pojawił się wewnątrz budynku Wydawnictwa Prasowego Bergów, przeglądając raport o walce. Po przeczytaniu treści propagandowych mijających się z prawdą zapytał Roya, dlaczego został dziennikarzem. Gdy Roy tłumaczył się, Peaure nagle dostrzegł Hange Zoë, która podsłuchała ich konwersację. Kiedy Hange rozmawiała z Royem, młody dziennikarz szybko zaczął sporządzać notatki, ale został natychmiast powstrzymany przez Moblita Bernera, który wykręcił mu rękę.

Po uratowaniu Flegela Reevesa przez Hange i Moblita, Peaure i Roy siedzieli w ukryciu, każdy z notatnikiem w dłoniach. Peaure zachęcił Roya do pisania o prawdzie i ujawnienia działań oddziału specjalnego żandarmerii, lecz mężczyzna odmówił, obawiając się zagrożenia życia. W odpowiedzi Peaure gwałtownie potrząsnął swoim dawnym mentorem, mówiąc, że monarchii nie interesują ludzie żyjący w obrębie murów, a gdyby tytani się przerwali mury i się dostali, władza pozwoliłaby jego rodzinie zginąć. To wystarczyło, by przekonać Roya, by zaczął ujawniać społeczeństwu prawdę.

Po odzyskaniu muru Maria Peaure i Roy spotkali się z Hange i Leviem i rozmawiali o informacjach, które dopiero co zostały ujawnione opinii publicznej. Peaure skomentował czyny 145. Króla i plany Mare co do zapanowania nad wyspą. Następnie zaczął zastanawiać się nad wiarygodnością ujawnionych przez nich wieści.

Ciekawostki Edytuj