FANDOM

Onyankopon (オニャンコポン, Onyankopon) współpracował z Korpusem Zwiadowczym podczas bitwy w Liberio. Zgodnie z poleceniami Hange Zoë pilotował sterowiec, by zwiadowcy mogli użyć go w czasie ich odwrotu.

Wygląd Edytuj

Onyankopon jest ciemnoskórym mężczyzną o czarnych, obciętych na jeża włosach. Wygląda na dobrze zbudowanego, co widać, patrząc na jego szerokie barki i ramiona. Nosi mundur żołnierza Mare z dwoma czarnymi pasami biegnącymi wzdłuż tułowia.

Jego codzienny ubiór składa się z ciemnej marynarki, jasnej koszuli i długich spodni.

Osobowość Edytuj

Onyankopon uchodzi za przyjacielską osobę. Łatwo udało mu się porozumieć z Hange Zoë i pozostałymi członkami Korpusu Zwiadowczego podczas ich negocjacji i kontaktów. Wydaje się jednak poważny, był zakłopotany zachowaniem niektórych żołnierzy, którzy skupiali się na banalnych sprawach podczas przygotowań. Pochwalił także Hange za sprawne wprowadzanie i dostosowywanie technologii sprowadzonej z Mare na Paradis.

Onyankopon wydaje się religijny, gdyż wyznał mieszkańcom Paradis, którzy pytali go o kolor jego skóry, iż Bóg stworzył różne narodowości i grupy etniczne, ponieważ pragnął, by świat był "interesujący".

Historia Edytuj

Gdy ojczyzna Onyankopona została podbita przez Mare, mężczyzna by jednym z wielu osób, które zostały zmuszone do wstąpienia do armii Mare i służby wojskowej.

Onyankopon był wśród licznej grupy żołnierzy, która została potajemnie zebrana przez Zeke Jaegera. Jako członek Ochotniczego Oddziału Przeciwko Mare zaczął tajną pracę i pomagał w działaniach, których celem było uwolnienie narodu Erdia.

Fabuła Edytuj

Podczas ataku Korpusu Zwiadowczego na Liberio Onyankopon wziął udział w organizacji odwrotu dla sił korpusu. Pilotował sterowiec, by zbierać zwiadowców. Jako pierwszy na pokład sterowca został zabrany Armin Arlelt po tym, jak w formie Tytana Kolosalnego zniszczył port Mare. Onyankopon kierował się lampkami rozstawionym przez zwiadowców w strefie zamkniętej w Liberio. Lampki te wyznaczały mu drogę ucieczki ze strefy. Udowodnił tym Hange Zoë swoje umiejętności jako pilot. Później Hange powierzyła mu pilotowanie sterowcem, gdy poszła porozmawiać z Zeke Jaegerem.

Ciekawostki Edytuj

  • Nyankopon (zapisywane również jako Oyankopon) to jedno z imion Boga-Stwórcy w religii Akan.