FANDOM

Liberio (レベリオ, Reberio) jest mareńskim miastem, w którym znajduje się getto (収容区, Shūyō-ku) dla Erdian. Mieszkały tam między innymi rodziny Jaegerów i Braunów.

Historia Edytuj

Pod koniec Wielkiej Wojny Tytanów król Karl Fritz wraz z większością Erdian osiedlił się na wyspie Paradis. Nieliczna mniejszość Erdian pozostała jednak na kontynencie - terytorium Mare. Rząd Mare zdecydował, że nie wymorduje Erdian, ale zmusi ich do życia w zamkniętych strefach, których nie będą mogli opuszczać bez pozwolenia.

Jednocześnie Erdianie z gett są wykorzystywani w charakterze przyszłej broni po przemianie w tytanów lub jako "Wojownicy" ludzi-tytanów. Do czasu wynalezienia zaawansowanej technologicznie broni przez Sojusz zapewniało to Imperium Mare rolę największego supermocarstwa na świecie.

Obecnie, zgodnie ze słowami Erena Krugera, Liberio razem ze wszystkimi jej mieszkańcami, nie wyłączając samych Wojowników, jest przeznaczone do likwidacji w przypadku podbicia Paradis.

Fabuła Edytuj

O gettcie Liberio pierwszy wspomniano w książkach Grishy Jaegera znalezionych w jego piwnicy. To w Liberio Grisha urodził się i mieszkał, aż do momentu wysłania na Paradis.

Bertholdt Hoover, Annie Leonhart oraz Reiner Braun także pochodzą ze Strefy, a jako że są Wojownikami, zamierzali doprowadzić do eksterminacji Erdian z Paradis.