x30px Ten artykuł to zalążek artykułu.
Możesz pomóc Shingeki no Kyojin Wiki rozbudowując ją!

Chcę położyć kres temu trwającemu koszmarowi, tu i teraz. Są tu ci, którzy będą wchodzić mi w drogę. Lecz godzę się na odgrywanie roli lunatyka, który zabija w ten sposób ludzi. Muszę być gotowy na przemeblowanie niektórych twarzy. Ponieważ wybrałem piekło ludzi zabijających siebie nawzajem, zamiast piekła bycia pożartym.

— Levi wyjaśnia swoją mentalność swojemu oddziałowi; Atak Tytanów: Rozdział 56

Levi Ackermann (リヴァイ・アッカーマン, Rivai Akkāman), często nazywany kapitanem Leviem (リヴァイ兵長, Rivai Heichō), jest kapitanem (兵士長, Heishichō) oddziału specjalnego, wchodzącego w skład korpusu zwiadowczego i jest powszechnie znany jako najsilniejszy żołnierz ludzkości. 

Wygląd

Obecny wygląd Levia

Levi ma krótkie, proste, czarne włosy stylizowane na podcięcie, a także kobaltowe oczy ze zwodniczo młodą twarzą. Jest mężczyzną o niskim wzroście. Ma w zwyczaju marszczenie brwi albo pozostawia je bez wyrazu; jest to spokojna postawa często sprawiając, że trudno odgadnąć, o czym myśli.

Jest najczęściej widziany w jego odzieniu z korpusu zwiadowczego, z jasnym szarym guzikiem w koszuli wraz z białym fularem. Podczas wyruszenia na wyprawę poza mury nosi zielony płaszcz z kapturem. Kiedy zmuszony został do odejścia za sprawą kontuzji, Levi był widziany w czarnym garniturze, zwykłej białej koszuli, fularze i butach wyjściowych. Jednakże, podczas rozpoczęcia sagi Powstanie, wyrzucił on ze swojego ubioru fular.

Po bliskim spotkaniu z eksplozją z włóczni piorunów spowodowaną przez Zeke'a Jaegera Levi obecnie posiada wiele blizn na swojej twarzy włącznie z jedną przebiegającą wzdłuż jego prawego oka. Stracił także dwa palce (środkowy i wskazujący) w swojej prawej dłoni.

Osobowość

W wyniku swojego wczesnego dzieciństwa Levi jest opisywany jako „pedant” przez tych, którzy znają go osobiście, ponieważ preferuje on, aby jego otoczenie i on sam były zawsze nieskazitelnie czyste. Jest również przeciwny brudzeniu samego siebie czy swojego sprzętu i jest znany z tego, że czyści swoje ubrudzone krwią ostrza nawet przebywając na polu walki. Jednakże nie zawaha się pobrudzić swoich rąk, jeśli wie, że jest to konieczne.

Pomimo swojego zainteresowania czystością, Levi nie jest zbyt przystępną osobą. Rzadko ukazuje emocje, sprawiając wrażenie zimnej osoby. Wyraża się w sposób bardzo dosadny, nawet znieważający, a jego komentarze często są odbierane jako szorstkie i niestosowne. Nie boi się także prowokować czy lekceważyć tych, którzy mu się sprzeciwiają lub go irytują. Jego poczucie humoru objawia się jako wulgarne, obraźliwe i mroczne. Wszystkie te cechy sprawiają, że jego osoba wywołuje niepokój u sporej liczby ludzi.

Przed dołączeniem do korpusu zwiadowczego i żyjąc jako przestępca w podziemnym mieście, Levi nie przyjmował żadnych rozkazów od nikogo (co Petra Ral wyznała Erenowi), choć mimo to pokładał wiele wiary w swoich towarzyszy, co później uczynił także ze swoimi podwładnymi. Jednakże, po dołączeniu do korpusu zwiadowczego, zaczął bardzo szanować dowódcę Erwina Smitha, którego rozkazy wypełniał sumiennie, ponieważ wierzył w plany Erwina wobec korpusu.

Posłuszeństwo Levia jest ściśle ograniczone do osób, które on szanuje i nie ma problemu, aby otwarcie okazywać pogardę wobec władzy i osób spoza wyżej wspomnianego kręgu. W czasie trybunału Erena obraził kupców, nazywając ich „świniami” i stwierdził, że korpus żandarmerii nie jest wystarczająco kompetentny, aby móc zająć się Erenem, dodatkowo otwarcie wyśmiewając wielu jego członków i zakładając, że żadne z nich nigdy nie walczyło lub nie widziało na własne oczy choćby jednego tytana. Był nawet w stanie sardonicznie zasugerować im dołączenie do korpusu zwiadowczego, co skłoniło ich do odejścia od swoich argumentów. Levi otwarcie gardzi większością korpusu żandarmerii za ich ciągłe próby podważania sukcesów korpusu zwiadowczego, lecz ma to prawdopodobnie również związek z jego kryminalną przeszłością, którą wiódł, dopóki nie dołączył do zwiadowców.

Choć rzadko to okazuje, Levi posiada silne poczucie moralności i empatii. Jedną z jego najbardziej definiujących cech jest wielka wartość wobec przetrwania ludzkości; zostało to najbardziej ukazane, gdy ujawniono, że wszyscy tytani byli niegdyś ludźmi. Myśl o tym, że przez ten cały czas nieświadomie zabijał ludzi, bardzo nim wstrząsnęła. Mimo tego, że Levi nie żywi urazy względem Erena, był skłonny posunąć się do przemocy podczas trybunału, aby móc uratować jego życie, ostatecznie pytając Erena, czy żywi do niego urazę za pobicie. Sam Levi twierdzi, że nienawidzi niepotrzebnych strat w ludziach i zawsze każe swoim podwładnym korzystać z nich własnego osądu w celu uniknięcia błędów, które mogą kosztować ich własne życie.

Z powodów, jakimi są niebezpieczna praca, a także jego osobiste wartości, Levi bardzo troszczy się o dobro swoich podwładnych. Zostało to ukazane wiele razy: kiedy rozkazał wczesny odwrót do muru Rose pod koniec katastroficznej w skutkach 57. ekspedycji, Levi był wyraźnie zaniepokojony tym, jak wielu żołnierzy zginęło na marne w wyniku bezowocnej misji. Później, gdy ryzykował własne życie przy starciu z tytanem kobiecym, aby móc wydobyć Erena z jej ust, a także, kiedy ocalił Mikasę, która lekkomyślnie usiłowała z nią walczyć w akcie odwetu. Po przekroczeniu bramy muru Rose podszedł do niego ojciec Petry, radośnie opowiadając o swojej córce i jej niezłomnemu poświęceniu wobec korpusu zwiadowczego — nie mając pojęcia, że jego córka właśnie została zabita; Levi wówczas zachował milczenie, gdyż był zbyt przytłoczony smutkiem, aby móc mu odpowiedzieć. Był również wyraźnie dotknięty stratą całego oryginalnego składu oddziału specjalnego z rąk tytana kobiecego, twierdząc, że nosi ze sobą wolę jego poległych towarzyszy i ich zbiorczą nienawiść wobec tytanów, która dodatkowo umacnia jego wolę do dalszej walki.

Mimo swojego posłuszeństwa wobec Erwina Levi woli działać samodzielnie. Większość z jego rekordu zabitych tytanów osiągnął sam z niewielką współpracą ze strony innych żołnierzy, gdyż często rozkazuje im zlikwidowanie tytanów znajdujących się w pobliżu. Choć jest podziwiany przez wielu i nie waha się przejmować dowodzenia, gdy to konieczne, Levi nie uważa się za lidera takiego, jakim był Erwin. Nie korzysta także z panującej w wojsku hierarchii, zostawiając decyzje swoim podwładnym tak często, jak to możliwe.

Levi jest świadomy tego, że jego zdolności wojenne przewyższają prawie wszystkich żołnierzy razem wziętych, lecz nie wywyższa się z tego powodu, wiedząc z doświadczenia, że żaden żołnierz nie jest niezniszczalny. Niektórzy są przeciwnikami jego samodzielnych prób radzenia sobie z poszczególnie trudnymi zadaniami, jednakże stale udowadnia swoimi zdolnościami, że jest w stanie im podołać.

Podczas gdy Levi okazuje lojalność i empatię swoim towarzyszom, tak jest bezlitosny wobec tytanów, likwidując ich masowo z jawną obojętnością. Jednakże, w kwestii jego przyjaciół i podwładnych przemienionych w tytanów, Levi często okazuje krótkie zawahanie, zastanawiając się, czy są świadomi swoich czynów, tkwiąc w formach tytanów; mimo to Levi nie miał problemu, aby również ich zlikwidować. W starciu z pojedynczymi jednostkami postrzeganych za wrogów ludzkości, Levi potrafi posunąć się do sadyzmu, a nawet mściwości. Przykładowo, po schwytaniu tytana kobiecego, okazał swoje zadowolenie na widok jej cierpienia, opisując w przerażających detalach jego zamiary okaleczenia jej ludzkiego ciała. Torturował także Djel Sanesa wraz z Hange Zoë, bijąc go i wykręcając jego złamany nos. Po drugiej wygranej z Zekem Jaegerem sadystycznie i jasno mu oznajmił, że ma zamiar torturować go za jego zbrodnie przeciwko Paradis i korpusowi zwiadowczemu, przebijając go włócznią piorunów. Levi nie okazał wówczas żadnych emocji poza żądzą mordu, na przykładzie metodycznego odcinania Zeke'owi nóg.

Aczkolwiek Levi okazjonalnie traci swoje opanowanie, używając gróźb lub przemocy, aby zmusić innych do posłuszeństwa, nawet jeśli są to jego podwładni. Przykładem takiego zachowania był jego bezpośredni rozkaz wobec Historii Reiss, aby ta została królową. Kiedy z drżącym głosem Historia wyjaśniła, że się nie nadaje na władczynię, Levi złapał ją, podniósł do góry i zaczął dusić, każąc jej spróbować mu oddać, jeśli nie odpowiada jej ta decyzja. Następnie upuścił ją na ziemię i krzyknął na nią, aby wreszcie podjęła swoją decyzję, uspokajając się dopiero wtedy, gdy postąpiła tak, jak on tego oczekiwał.

Historia

Levi jest synem Kuchel Ackermann, prostytutki, która pracowała w Podziemiach i zaszła w ciążę z jednym ze swoich klientów. Pewnego dnia, Kenny Ackermann, starszy brat Kuchel, przybył do miasta w celu odwiedzin, jednak na miejscu odkrył, że kobieta już od jakiegoś czasu nie żyje. Tam znalazł również młodego i nędznie wyglądającego Levia, siedzącego na wprost łóżka swojej matki.

W rzadkim dla niego akcie współczucia Kenny postanowił zaopiekować się chłopcem. Jednakże nie uważał siebie za dobry materiał na ojcowską figurę, więc wychował Levia tak dobrze, jak tylko mógł; ucząc go jak posługiwać się nożem, „dogadywać” się z innymi, a także impulsywnego zachowania. Levi nauczył się także używać swojej przebudzonej mocy, którą posiada jak członek rodu Ackermann.

Czas mijał i ostatecznie Kenny nauczył Levia wszystkiego, co sam potrafił. Pewnego dnia, w podziemnym mieście, Levi rozpętał bójkę, którą z łatwością wygrał. W tamtym momencie Kenny postanowił go opuścić, będąc usatysfakcjonowanym, że nauczył chłopca wszystkich umiejętności, których potrzebował do przetrwania.

W późniejszym czasie Levi stał się znanym przestępcą w Podziemiach, a następnie opuścił je, aby dołączyć do korpusu zwiadowczego. Choć początkowo miał zatargi z Erwinem, koniec końców stał się jego jednym z najbardziej zaufanych ludzi.

Fabuła

Będąc na misji poza murami, Levi i Hange odzyskali notatnik żołnierza o imieniu Ilse Langner. Czytając zawartość notatnika, Levi jest oszołomiony. Levi jest następnie widziany, gdy wyrusza wraz z pozostałymi zwiadowcami na 56 wyprawę za mury-tego samego dnia, którego tytan kolosalny zniszczył mur Maria. Jest widziany, gdy ratuje umierającego żołnierza z rąk tytana. Kiedy jego podwładny umiera, Erwin rozkazuje mu powrót, ponieważ istniała szansa, że brama została zniszczona. Gdy Eren uszczelnia bramę i Armin odzyskuje go z jego ciała tytana, dwójka nich i Mikasa zostają otoczeni przez tytanów. Na pomoc przybywa im Levi. Trzy dni później, po obudzeniu się Erena, Levi zapewnia go, że zostanie nadane mu pozwolenie dołączenia do korpusu zwiadowczego, ale musi zapewnić, że nie wymknie się spod kontroli. Levi mówi mu, że gdy nie będzie się kontrolować, zabije go.

Gdy Eren na sali sądowej krzyczy, Levi brutalnie go bije, głównie kopiąc go i zauważa, że przykuty Eren jest perfekcyjnie postawiony na jego kopnięcia. Armin jest zmuszony zatrzymać Mikasę, która chce uratować przybranego brata. Po rozprawie sądowej się na niego patrzy. Mikasa nie była świadoma, że miało to na celu pokazanie, że Levi może zachować Erena pod kontrolą, gdy korpus żandarmerii nie może.

Levi następnie rekrutuje Erena do oddziału specjalnego na następny miesiąc. Wyruszają do starego zamku, który był dawną centralą korpusu zwiadowczego. Levi rozkazuje spać Erenowi w lochach, ponieważ gdy się przemieni, nie sprawi problemów. Podczas tego miesiąca, Hange przeprowadza eksperymenty, żeby Eren się przemienił. Jeżeli straciłby kontrolę nad formą tytana, Levi wyciąłby go z karku, nie naruszając kończyn, ale Erenowi się nie udaje, a ręka nie goi się od jego ugryzień. Oddział decyduje się odłożyć na inny termin eksperymenty-do momentu, gdy pije z nimi herbatę, Eren pochyla się po łyżeczkę i pojawia się ręka tytana. Zaniepokojony Oddział zastrasza go. Levi mówi mu, żeby nie brał ich działań osobiście, bo chcieli dobrze. Później, gdy Hange wyjaśnia, czemu się przemienił, Oddział przeprasza go.

Podczas 57 wyprawy poza mury, Levi i jego zespół mają jeździć w najbezpieczniejszym obszarze formacji Erwina. Gdy zostają niespodziewanie zaatakowani przez hordę tytanów, zmieniają kurs na Lasy Olbrzymich Drzew i udają się na centralny szlak. Po pojawieniu się tytana kobiecego, skład Levia prosi o jakiekolwiek rozkazy, lecz on jedzie cały czas prosto. Eren chce się przekształcić i walczyć z tytanem kobiecym, ale Petra i pozostali mówią, żeby im zaufał. Levi mówi Erenowi, że nie ma mu za złe chęci przemiany. Cokolwiek postawi zrobić Eren, Levi mówi, że powinien to zrobić i wierzyć, że nie pożałuje swej decyzji. Eren deklaruje, że wierzy w zwycięstwo drużyny.

Zaraz po tym, Levi zostaje oddzielony od drużyny i spotyka się z Erwinem. On i Miche atakują tytana kobiecego i próbują odciąć jej ręce. Potem Erwin nakazuje wystrzelić z armat do tytana. Levi, stojąc na jej głowę, szydzi z niej, mówiąc, że chciałby się z nią zmierzyć w formie człowieka. W odpowiedzi tytan kobiecy krzyczy. Chwilę po tym przybywają tytani i ją pożerają. Na rozkaz Erwina Levi i reszta korpusu zwiadowczego próbuje ją przed nimi uratować, lecz zawodzą. Erwin nakazuje korpusowi powrócenie do dystryktu Calaneth. Jednakże zauważa, że para z jej ciała utrudni pozostałym zobaczenie rac. Potem uświadamia sobie, że człowiek będący w tytanie kobiecym mógł uciec i każe Leviowi uzupełnić gaz i ostrza.

Po tym, jak tytan kobiecy zabija skład Levia, Levi i Mikasa rozpoczynają walkę z wrogiem. Levi mówi Mikasie, żeby rozproszyła tytana. Dopowiada, że póki jest w stanie utwardzić skórę, przecięcie jej karku będzie niemożliwe. Levi następnie przechodzi do ataku. Jego szarża na przeciwnika kończy się powodzeniem. Zauważając, że tytan kobiecy jest bezradny, Mikasa okazuje się być nieposłuszna wobec rozkazów Levia i próbuje zabić tytana. Ratując Mikasę, Levi zostaje ranny w nogę. Pomimo bólu w nodze, udaje mu się przeciąć usta tytana. Tytan kobiecy otwiera usta, dzięki czemu Eren wychodzi z jej buzi. Chwyta chłopaka i ucieka wraz z Mikasą.

Po skończonej wyprawie i przejściu przez bramę dystryktu Calaneth, rozzłoszczeni ich porażką cywile krzyczą na Levia i korpus. Nagle do Levia podchodzi ojciec Petry. Przedstawia się i mówi Leviowi, że Petra pisała do niego listy, gdzie często pisała, że to zaszczyt pracować u boku Levia. Gdy mówi, że jest zmartwiony decyzją swojej córki, Levi dalej w kompletnej ciszy. Kilka dni później, gdy Eren jest wezwany do stolicy, Levi, Erwin Eren i pozostali siedzą w głównej siedzibie korpusu zwiadowczego, gdzie Armin mówi o prawdziwej tożsamości tytana kobiecego. Levi, będąc nadal rannym, nie wziął udziału w jego planie. Widziany był potem tylko z Erwinem.

Umiejętności

Sprzęt do manewrów przestrzennych

Levi opanował sprzęt do manewrów przestrzennych do tego stopnia, iż jest uważany przez innych za najlepszego w tej dziedzinie. Jest także uważany za wartego całą brygadę żołnierzy, znacząco przeważając nad innymi żołnierzami. Dodatkowo, był uważany za niesamowicie silnego nawet przed dołączeniem do korpusu zwiadowczego.

Ukazał te zdolności, obezwładniając tytana kobiecego i poruszając się tak szybko, że nawet ona sama nie była w stanie nadążyć ze swoją obroną oraz cały jego oddział i nawet Eren nie byli w stanie mu dorównać. Udało mu się nawet pokonać Zeke'a Jaegera w jego formie tytana zwierzęcego, który jest jednym z najsilniejszych wojowników armii Mare i ekstremalnie sprawnym tytanem. Możliwe jednak, że te sukcesywne ataki mają związek z poprzednim zaplanowaniem i korzyściami sytuacyjnymi, ponieważ tytan kobiecy był wykończony wieloma konfliktami w przeciągu kilku godzin i Levi zaatakował Zeke'a z zaskoczenia, zbliżając się zbyt blisko, aby obronić się przed Zeke, zanim ten go zauważył. Zostało powiedziane, że pełne zdolności Levia w posługiwaniu się mieczami są wciąż potężne, gdyż udało mu się pociąć rękę tytana zwierzęcego na kilka, czystych kawałków tak szybko, że nie zdążyły się zregenerować.

Siła

Levi ma nadzwyczajną siłę fizyczną, która bez wątpienia jest główną tajemnicą jego zdolności posługiwania się sprzętem do manewrów przestrzennych. Pomimo swojego niskiego wzrostu, jego ciało jest dobrze zbudowane i posiada duże mięśnie, co czyni go bardzo silnego i ułatwia mu pokonywanie przeciwników. W pewnym momencie, Levi zatrzymał jeden z ataków tytana kobiecego, używając jej dłoni, aby nakierować ją w stronę swoich ust, gdy ta miała zamiar zaatakować Mikasę. To aczkolwiek, nie zatrzymało go przed kontuzją nogi.

Inteligencja

Oprócz swoich ponadprzeciętnych zdolności wojennych, Levi posiada dokładną zdolność szybkiej oceny sytuacji i podejmowania wyrachowanych decyzji w czasie walki. To dało mu zdolność, aby ratować siebie i swoich towarzyszy wiele razy, przykładowo odkrywając, że tytan kobiecy nie może zostać zabity tak łatwo, ze względu na swoje zdolności regeneracyjne i utwardzanie skóry, a później ratując Mikasę, gdy ta chciała sama zabić tytana kobiecego lub podczas walki w barze z Kennym Ackermannem, używając krzeseł, dubeltówki, a nawet zwłok, by powstrzymać jego pociski. Jednakże, Levi przyznał, że żadna osoba nie może być przez cały czas nieomylna i niektóre scenariusze są poza kontrolą osób.

Przebudzona moc

Jako członek rodu Ackermann, Levi „przebudził” drzemiącą w sobie moc we wcześniejszym etapie swojego życia, co opisał jako „tajemniczą, eksplodującą siłę pochodzącą z wnętrza, dzięki której ciało samo wie, co ma dalej robić”. To gwarantuje mu także możliwość uniknięcia manipulacji pamięci przez tytana pierwotnego.

Sposób trzymania mieczy

Kiedy Levi dołączył do korpusu zwiadowczego, sposób, w jaki trzymał miecze, był przez dowódcę jego drużyny uważany za zły. Jednak ta metoda jest znacznie lepsza do zabijania tytanów od tej klasycznej. Sposób, w jaki Ackermann dzierżył miecze, polega na tym, że w lewej ręce trzyma się miecz z ostrzem skierowanym do góry, a w prawej ręce z ostrzem skierowanym w dół. W ten sposób Levi, obracając się wokół własnej osi, zadawał cios, zachowując przy tym niesamowitą szybkość i zwinność, jednocześnie nie zużywając zbyt wiele siły. Dzięki temu mógł walczyć dłużej i z większą liczbą przeciwników. To również pozwala mu na blokowanie pocisków z pistoletów, które zostały wystrzelone w jego kierunku z krótkiego dystansu. Ta technika została prawdopodobnie zainspirowana od lekcji trzymania noża przez Kenny'ego Ackermanna, której Levi nauczył się w bardzo młodym wieku.

Włócznie piorunów

Levi zdaje się nie przepadać za włóczniami piorunów, gdyż nie miał ich przy sobie w trakcie ataku na Liberio, w przeciwieństwie do reszty sił naziemnych korpusu zwiadowczego. Jednakże jest wystarczająco kompetentny w ich użytkowaniu, aby móc wysadzić Zeke'a z jego formy tytana zwierzęcego, kiedy usiłował uciec po przemienieniu żołnierzy Levia w tytanów.

Relacje

  • Eren Jaeger - Jako iż Levi jest najsilniejszym żołnierzem ludzkości, może liczyć na szacunek Erena. Kiedy Levi napotkał na swojej drodze chłopaka, początkowo traktował go jak zwierzę, obawiał się jego mocy, jednak był pod wrażeniem jego pasji. Po bliższym poznaniu Levi zaczął traktować Erena tak jak innych: lekceważąco i chłodno. Pomimo tego staje się dla Erena kimś w rodzaju mentora, w chwilach wątpliwości chłopca daje mu porady. Z czasem staje się w stosunku do niego bardziej cierpliwy, przebacza mu błędy i pomaga mu dorosnąć jako żołnierz, oraz jako nadzieja ludzkości.
  • Erwin Smith - Relacje Levia i Erwina z początku nie należały do pozytywnych. Po schwytaniu Ackermanna i szantażowaniu go, Smith zaciągnął go do korpusu zwiadowczego, początkowo Levi próbował go zabić, jednak w późniejszym czasie zrezygnował z zemsty. Erwin stał się wreszcie jednym z niewielu ludzi, którym Levi całkowicie ufa, jest posłuszny i wykonuje każdy rozkaz, chociaż to nie powstrzymuje go o mówienia o generale w niegrzeczny sposób.
  • Hange Zoë - Levi poznał Hange podczas swoje pierwszej wyprawy zwiadowczej poza mury. Zoë chciała poznać Levia, Isabel i Farlana, ponieważ będąc "świeżakami" zabili odmieńca. Hange prawie natychmiast zaskarbia sobie sympatię Magnolii i Churcha, jednak Ackermann ignorował jej próby zaprzyjaźnienia się. W ciągu następnych lat ich stosunki poprawiły się. Levi często denerwuje się na Hange z powodu jej obsesji na punkcie tytanów. Według niego Zoë jest lekkomyślna i łatwo daje się ponieść emocjom, jednak całkowicie jej ufa i nie podważa żadnej jej teorii dotyczącej obiektów jej badań, nawet jeśli nie jest do takowej przekonany. Levi i Hange są ze sobą na tyle blisko, że nie obrażają się na siebie za "Pedancika", czy "Głupią Okularnicę".
  • Mikasa Ackermann - Ich pierwsze spotkanie nie zaliczało się do tych udanych, ze względu na pobicie przez niego Erena w czasie rozprawy. Po tamtym zdarzeniu Mikasa przysięgła sobie, że kiedyś jej za to zapłaci. Jednak po pewnym czasie dziewczyna przekonała się do Levia m.in. po tym, jak uratował on Erena ze szponów tytana kobiecego, a jej nieostrożność później doprowadziła do ratowania jej i skręcenia nogi. Będąc poza miejscami bitew, Levi często doradza Mikasie, która głęboko żałowała swojej pomyłki i starała się chronić Erena za niego. Podczas buntu korpusu zwiadowczego, Mikasa utraciła większą część swojego zgorzknienia przeciwko Leviemu, wybierając opcję zaufania jego zdolnościom przywódczym. Levi i Mikasa dzielą te same fizyczne i intelektualne cechy. Dzielą również nazwisko Ackermann, co oznacza, że oboje pochodzą z tego samego rodu.
  • Petra Ral - Petra służyła pod komendą Levia w korpusie zwiadowczym, a później została przez niego wybrana do pierwszego Oddziału Specjalnego. Żywiła do niego głęboki szacunek i była dumna z bycia częścią jego drużyny. Levi wydawał się ufać zarówno jej, jak i jej umiejętnościom, gdyż miała największy rekord zabitych tytanów (48 w drużynie i 10 solo). Po tym, jak Petra została zabita przez tytana kobiecego, Levi został zmuszony do wyrzucenia jej ciała, aby zwiadowcy mogli bezpiecznie dotrzeć do Murów i był przerażony, gdy jej ojciec poinformował go o jej intencjach, aby poświęcić swoje życie, aby służyć mu i jego drużynie, co dowodzi, iż prawdopodobnie żywiła do niego uczucia.
  • Kenny Ackermann - Był wujem Levia i dawnym mentorem, z którym mieszkał podczas swojej młodości. Jako iż, był jego wujkiem, Kenny zadecydował, że wychowa swojego siostrzeńca i nauczy go umiejętności potrzebnych do przetrwania w Podziemiach. Ostatecznie, Levi został jednak przez niego porzucony, ponieważ Kenny uważał się za nieodpowiedni materiał na rodzica dla chłopca.
  • Isabel Magnolia - W czasach życia pod stolicą, byli bliskimi przyjaciółmi. Nazywała go swoim starszym bratem. Jej śmierć była jednym z powodów, dla których Levi stał się bardzo ważną częścią korpusu zwiadowczego.
  • Farlan Church - W czasach życia pod stolicą, byli bliskimi przyjaciółmi. Był powiernikiem Levia, gdy żyli razem w Podziemiach.
  • Zeke Jaeger - Jako tytan zwierzęcy oraz zwierzchnik Annie, Reinera i Bertholdta, Zeke jest jednym z największych wrogów dla Levia. Status Ackermanna jako najsilniejszego żołnierza ludzkości przyczynił się do stania się głównym celem dla Zeke'a. Podczas bitwy w Shiganshinie, Levi oślepił ciężko rannego Zeke'a, za co w zemście rozkazał tytanom będącym w pobliżu, aby go zabili. Levi pokonał Zeke'a trzykrotnie. W Shiganshinie, podczas bitwy z narodem Mare oraz w lesie gigantycznych drzew. W lesie Zeke wysadził siebie oraz wóz, w którym znajdował się Levi.

Znane ofiary

Pośrednio

Nieudane próby

Ciekawostki

Levi.png

  • Levi zajął pierwsze miejsce w sondażu popularności.
  • Wiek Levia jest jedną z tajemnic Isayamy. Jednakże w wywiadzie stwierdził, iż Levi jest ,,zaskakująco stary".
  • Inspiracją dla jego imienia była postać z amerykańskiego filmu dokumentalnego Obóz Jezusa.
  • Levi śpi 2-3 godziny dziennie.
  • Imię Levia pochodzi z języka hebrajskiego i oznacza "dołączony" albo "łączący".  
  • Grupa krwi Levia to A.  
  • Levi sam przycina sobie włosy, za pomocą cążek.
  • Levi uważa, że Eren jest najlepszy w sprzątaniu.  
  • Levi bierze trzy minutowe prysznice.  
  • Levi dobrze zdawał sobie sprawę z tego, że Oluo Bozad go naśladuje i uważał, że to było irytujące.  
  • Levi uwielbia czarną herbatę.

Odniesienia

Zobacz także