FANDOM

Kult Murów (ウォール教, Wōrukyō) jest sektą, która uważa mury za święte, posiadając nad nimi dużą władzę religijną i polityczną. Niektórzy członkowie kultu posiadają na temat murów wiedzę, która ukrywana jest przed resztą publiki.

Przekonania Edytuj

Kult wychwala mury ponad wszystko, wierząc, iż są one święte i nietykalne. Czczą mury Rose, Sina i Maria, uważając za obowiązek ochronę ich przed wszelkimi "nieczystościami", takimi jak ludzie, szyny czy działa. Wydają się być im lojalni do tego stopnia, iż są w stanie poświęcić własne życia, jeśli oznaczałoby to ochronę sekretów kultu. Dodatkowo, wierzą, że mury są darem do Boga, który postawił je, aby ochronić ludzkość przed tytanami.

Członkowie Edytuj

Członkami kultu są różni ludzie pochodzący z terenów obejmowanych przez mury. Istnieją także wielebni, którzy reprezentują Kult Murów. Nieznana liczba wielebnych zna sekrety dotyczące murów, w które zalicza się informacje o tytanach w murach oraz prawdopodobnie też wszelakie tajemnice na temat tytanów. Jedynym znanym członkiem kultu jest wielebny Nick, który został ostatecznie zamordowany przez resztę członków za ujawnienie niektórych sekretów.

Powiązania Edytuj

Kult Murów jest bezpośrednio powiązany z Rządem Królewskim, gdyż jeden z jego wyznawców widziany był podczas spotkania z fałszywym królem. Zdrajcy zaś są traktowani bezlitośnie. Kiedy Nick zdecydował się pomóc korpusowi zwiadowczemu, zostali po niego wysłani członkowie korpusu żandarmerii, którzy torturowali go (wyrwali mu wszystkie paznokcie), by ostatecznie go zamordować.