FANDOM

Kaya (カヤ, Kaya) jest dziewczynką zamieszkującą obszar muru Rose. Została uratowana przez Sashę Braus podczas inwazji tytanów na mur Rose i obecnie żyje z rodziną Braus.

Wygląd Edytuj

Jest osobą średniego wzrostu o jasnych włosach. Ubrana jest zazwyczaj w prostą sukienkę, przypominającą tunikę.

Osobowość Edytuj

Kaya jest dosyć cicha i spokojna, a także nie okazuje zbyt często swoich emocji. Nie wydaje się także, aby nawiązywanie więzi międzyludzkich przychodziło jej łatwo. Pozostałe dzieci żyjące z rodziną Braus pozytywnie wypowiadały się o fakcie, że Kaya dogaduje się z Gabi i Falco.

Po tym jak została uratowana przed tytanem, zapragnęła być jak Sasha Braus i również pomagać innym ludziom, bez względu na to kim są. Podsłuchawszy rozmowę dwojga dzieci z Mare, otwarcie przyznała o tym, że wie o skąd pochodzą. Pomimo tego, że wcześniej Gabi miała zamiar ją zabić i oskarżyła jej matkę o wiele okrucieństw, postanowiła ukryć przed innymi ich prawdziwą tożsamość, a także pomóc w powrocie do domu.

Fabuła Edytuj

Sasha protects a child from the attack of a Titan

Kaya ucieka przed tytanem

Kiedy za murem Rose pojawili się tytani, wioska w której mieszkała nie otrzymała żadnego ostrzeżenia. Gdy pojawił się tam jeden z nich, wszyscy ludzie uciekli, pozostawiając za sobą Kayę oraz jej matkę, która z uwagi na chore nogi nie była zdolna chodzić o własnych siłach. Widząc tytana pożerającego jej rodzicielkę doznała szoku, przez który również i ona nie była w stanie uciec. Przybyła tam Sasha Braus początkowo próbowała zabić oprawcę, jednak gdy nie przyniosło to efektu wyprowadziła dziewczynkę na zewnątrz. Kiedy przestraszony widokiem tytana koń Sashy uciekł, ta postanowiła samodzielnie zatrzymać przeciwnika, zaś nakazała Kayi biec wzdłuż pobliskiej drogi, tak długo dopóki nie natrafi na ludzi. Gdy napotkała grupę ocalałych, z innej wioski wskazała im kierunek, z którego przybyła. Niedługo później, znajdujący się wśród wspomnianej grupy pan Braus wypatrzył swoją córkę, dzięki czemu wszyscy bezpiecznie mogli wycofać się

Następnym razem Kaya pojawiła się w roku 854, w obecności rodziców Sashy, którzy przybyli na cmentarz odwiedzić grób swojej córki.

Kaya meets Gabi and Falco

Kaya spotyka Gabi i Falco

Niedługo po tym, podczas wyprowadzania psów z gospodarstwa rodziny Braus, podsłuchała dwójkę dzieci kłócących się w lesie. Zakładając, że mogli być głodni zaprosiła ich na posiłek do swojego domu. Po przedstawieniu ich Brausom jako osoby, które zmuszone były uciec z własnego domu, otrzymali posiłek oraz możliwość pozostania tam, tak długo jak długo zechcą. W zamian za gościnę oboje przybysze rozpoczęli pracę w gospodarstwie. Podczas jednej z przerw na drugie śniadanie, Kaya opowiedziała nowym gościom, że wszystkie inne, mieszkające tam dzieci to sieroty, które otrzymały pomoc od królowej Historii. Gdy wskazała dwójkę osób, które straciły rodziców podczas upadku muru Rose, Gabi wypomniała jej, że najwyraźniej zapomniała o grzechach popełnionych przez ich przodków. Zaciekawiona Kaya zapytała czy tego właśnie uczyli ich w Mare. Chwilę później, widząc zaskoczenie swoich rozmówców przyznała, że wie o tym skąd są, gdyż spacerując wcześniej przez las, w którym ich znalazła podsłuchała o co się kłócili. Dodała przy tym, że nie zamierza nikomu więcej o tym mówić. Gabi nie zamierzała jednak zaufać świeżo poznanej dziewczynie. Chwyciła wbite nieopodal widły i ruszyła w jej kierunku, lecz w porę została zatrzymana przez Falco. Na pytanie o to co się dzieje, widzących z daleka sytuację dzieci, Kaya odpowiedziała, że Gabi jest zwyczajnie zazdrosna o swojego kolegę.

Kaya insists on her mother's innocence

Kaya broni niewinności swojej matki

Zaraz po tym, Kaya postanowiła zabrać swoich nowych znajomych do ruin wioski, z której uciekła przed laty i gdzie śmierć poniosła jej matka. W reakcji na tę opowieść Gabi stwierdziła, że Erdianie przez długie lata dopuszczali się licznych mordów, na co rozdrażniona Kaya odparła, że jej matka, która nigdy nikogo nie zabiła, nie zasłużyła sobie na taki los. Spór obu dziewczyn przerwał Falco tłumacząc, że tamta inwazja była skutkiem infiltracji wyspy, przez Mare, a wszystkie te ofiary były przypadkowe. Przeprosił on Kayę, na co ta powiedziała, że nie powinien czuć się winny tylko dlatego, że tam się urodził. W następnej kolejności opowiedziała o tym, jak została uratowana przez dziewczynę, która narażając własne życie umożliwiła jej ucieczkę. Wiedząc, że rodzina Braus została zaproszona do restauracji, w której pracują Mareńczycy, Kaya zaproponowała swoim towarzyszom, aby udali się tam wraz z nimi, aby dowiedzieć się czy istnieje jakiś sposób, dzięki któremu mogliby wrócić do domu. Na pytanie zaskoczonej Gabi, dlaczego chce im pomóc, odpowiedziała, że chce być dobrą osobą, tak jak jej wybawicielka.

Kiedy pan Braus wraz z rodziną oraz Falco i Gabi przybył do wspomnianej restauracji, młoda przybyszka z Mare była wyjątkowo zdenerwowana. Kaya uspokoiła ją wówczas mówiąc, że przygotowujący dla nich posiłek Nicolo jest Mareńczykiem i można mu zaufać.
Kaya attempts to kill Gabi

Kaya próbuje zabić Gabi

Gdy już podano do stołu, podobnie jak pozostali cieszyła się spożywanym jedzeniem. Chwilę po tym Falco udał ból brzucha i wraz z Gabi udał sie do Nicolo. Wkrótce po tym lekko ranna Gabi wypadła z kuchni, wprost do jadalni. Szef kuchni wyjaśnił wówczas zszokowanym gościom, że to właśnie ona jest winna śmierci Sashy i zaproponował panu Braus wzięcie odwetu, za zabicie córki. Kiedy jednak ten odmówił, Kaya chwyciła leżący na stole nóż i rzuciła się na Gabi. W ostatnim momencie powstrzymała ją Mikasa, która chwilę wcześniej pojawiła się tam wraz z grupą zwiadowców. Gdy przybyszka z Mare była wyprowadzana z pomieszczenia, zrozpaczona Kaya wypłakiwała się w ramionach rodziców Sashy.

Ofiary Edytuj

Nieudane próby Edytuj