FANDOM

Ten artykuł jest o pierwszym królu rządzącym w obrębie murów. Jeśli szukasz marionetkowego króla zdetronizowanego po powstaniu, zobacz artykuł Król Fritz

Król Fritz uznał, że my, Erdianie, podobnie jak tytani, nie powinniśmy w ogóle istnieć, więc możemy jedynie wziąć na siebie odpowiedzialność i odpokutować za nasze winy. Jednak, zanim to nastąpi... zanim przyjdzie nam zapłacić najwyższą cenę, możemy choć na krótką chwilę stworzyć swój własny, otoczony murami raj... Świat bez wojen i rozlewu krwi...— Willy Tybur ujawnia światu wolę Karla Fritza; Atak Tytanów: Rozdział 99
Karl Fritz (カール・フリッツ, Kāru Furittsu) był 145. królem Erdii oraz osobą odpowiedzialną za jej upadek. Po rozpadzie Imperium Erdii przeniósł wiele Erdian na wyspę Paradis, gdzie wniósł mury i użył mocy tytana pierwotnego do wymazania wspomnień na temat zewnętrznego świata większości ich mieszkańcom. Następnie zmienił nazwisko swojej rodziny z Fritz na Reiss i stał się pierwszym królem murów.

Wygląd Edytuj

Forma ludzka Edytuj

W czasie wojny tytanów Karl Fritz był starszym mężczyzną o długich, jasnych włosach i gęstej brodzie.

Forma tytana Edytuj

W postaci tytana Karl Fritz mierzył 13 metrów, tak jak wszyscy posiadacze mocy tytana pierwotnego po Ymir Fritz. Miał długie, proste włosy i ostre zęby. W przeciwieństwie do masywnych nóg, górna część ciała tytana była koścista. Jego żebra były dobrze widoczne, a ramiona szczupłe i długie, podobnie jak te tytana zwierzęcego.

Osobowość Edytuj

Jeszcze zanim odziedziczył moc tytana pierwotnego, ubolewał nad zbrodniami dokonanymi przez swój lud. Ostatecznie chęć przerwania rozlewu krwi doprowadziła go do współpracy z rodziną Tybur w celu unicestwienia Erdii i odnowienia nacji Mare.

Uważał, że zarówno Erdianie, jak i tytani nie powinni w ogóle istnieć, a przez czyny swego ludu uznał ich za grzeszników. Stwierdził, iż jeśli Mare postanowi unicestwić Erdię, król murów nie sprzeciwi się temu, gdyż grzechów jego rodaków nie da się zadośćuczynić w inny sposób.

Pomimo swojego zdania na temat rodaków pragnął, tak samo jak jego następcy, aby mieszkali oni w świecie bez konfliktów. Dlatego stworzył otoczony murami "raj" w na wyspie Paradis i usunął wspomnienia swego ludu, by żyli w spokoju i ignorancji, zanim nadszedł by dzień zapłaty. Jednakże lękał się rodów niepochodzących z jego rasy, takich jak Ackermannowie i klan azjatycki. Gdy odmówili milczenia na temat przeszłości, doprowadził do ich prześladowań.

Historia Edytuj

Ponad sto lat temu, z powodu tytanów, gatunek ludzki był na skraju wyginięcia. Mimo tego, że Pierwszy Król posiadał moc zwaną "Koordynatem" i mógł użyć jej, by zniszczyć tytanów, marzył on o świecie opanowanym przez tytanów, co uważał za prawdziwy pokój.

Ograniczył użycie swojej mocy do ochrony niewielkiej części ludzkości, której udało się przetrwać. Dokonał tego przejmując kontrolę nad niektórymi tytanami. Sprawił, że utwardziły one swoją skórę, zamykając się w powstałych w ten sposób strukturach. Tak powstały trzy mury znane później jako: mur Maria, mur Rose i mur Sina.

Następnie Pierwszy Król ponownie użył swojej mocy. Tym razem zmienił wspomnienia ludzi żyjących w obrębie murów. Zniszczył tym samym całą wiedzę o świecie poza murami i historii sprzed ich powstania. Jedynymi rodami, na które nie działała ta manipulacja była arystokracja, rodzina Ackermann i ludzie ze "wschodu".

Później Pierwszy Król przekazał "Koordynat" potomkowi rodziny Reiss, najprawdopodobniej ginąc w rytuale przekazania mocy podobnym takim samym jak te, w których uczestniczyli Uri Reiss i Frieda Reiss.

Dziedzictwo Edytuj

Ród Reiss kontynuował przekazywanie "Koordynatu" z pokolenia na pokolenie nawet długi czas po śmierci Pierwszego Króla. Dokonywano tego poprzez zmienienie następcy w tytana, by pożarł poprzedniego posiadacza tej potężnej zdolności i zyskał przez to "Koordynat", umiejętność przemiany w tytana, utracone wspomnienia ludzkości, a nawet ideologię wyznawaną przez Pierwszego Króla, która powstrzymywała nowego dziedzica od dzielenia się swoją wiedzą i od uwolnienia ludzi od tytanów.

Umiejętności Edytuj

Pierwszy Król był człowiekiem-tytanem i posiadaczem "Koordynatu". Wykazywał wiele zdolności związanych z tą mocą, część z nich opanował na raczej zaawansowanym poziomie. Należały do nich:

  • Manipulacja wspomnieniami: Użył tej umiejętności, by wymazać wspomnienia poddanych, o świecie sprzed wybudowania murów. Jednak prawdopodobnie moc ta działa jedynie na Erdian, co tłumaczy zachowanie wspomnień przez członków rodu Ackermannów i ludzi ze "wschodu".
  • "Kontrola nad tytanami": Pierwszy Król wykorzystał tę zdolność do kontrolowania tytanami, by utwardzili swoje ciała i zamknęli się w otrzymanej strukturze, tworząc ten sposób mury.
  • "Dziedziczenie wspomnień": Ginąc, był w stanie przekazać swoje wspomnienia członkowi rodziny Reiss, czyniąc go posiadaczem utraconych wspomnień ludzkości. Działo się to też ze wszystkimi kolejnymi następcami, którzy odziedziczali wspomnienia Pierwszego Króla i swojego poprzednika. Jednakże otrzymywali także wiarę w przekonanie, że świat rządzony przez tytanów przyniesie "prawdziwy pokój". Wpływ tej ideologii był tak silny, że nawet osoby, które chciały powstrzymać tytanów, zmieniały zdanie, kiedy otrzymały moc. Decydowały się nie podejmować żadnych działań w kierunki walki z tytanami bez ujawniania przyczyny, nawet członkom swojej rodziny.
  • "Przemiana w tytana": Niewiele wiadomo o jego umiejętnościach tytana, z wyjątkiem faktu, że miał nad sobą wystarczającą kontrolę i potrafił zachować swoją inteligencję po przemianie, gdyż został ukazany w swojej formie tytana, gdy był otoczony przez tłum ludzi, których nie atakował, a oni nie próbowali uciekać.

Znane ofiary Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • Hange Zoë stworzyła termin "Oryginalny Tytan" (始祖の巨人, Shiso no Kyojin), który określa osobę posiadającą "moc koordynatu" i każdego człowieka-tytana, który może opanować tę zdolność i odnosi się również do samego Pierwszego Króla.