FANDOM

Stub Ten artykuł to zalążek artykułu.
Możesz pomóc Shingeki no Kyojin Wiki rozbudowując ją!

Granica (境界線, Kyōkaisen) jest osiemdziesiątym siódmym rozdziałem mangi Shingeki no Kyojin.

Opis Edytuj

Po ujawnieniu przez Zeke'a spisku Ruchu Odrodzenia Erdii, Grisha wraz z pozostałymi, zostali zabrani przez żołnierzy Mare na tortury, podczas których starano się wydobyć od nich informacje co do tożsamości ich tajnego informatora, "Sowy". Żołnierzom nie udało się, jednak niczego dowiedzieć, w związku z czym cała grupa uwięzionych została wysłana na granicę wyspy Paradis, gdzie w ramach kary za zdradę mieli zostać przekształceni w bezmyślnych tytanów. Na szczycie muru Grisha rozpoznał Krugera, a także spotkał Grice'a, który obwiniał Grishę za zdradę Zeke'a. Zirytowany gniewem Grice'a, starszy sierżant Gross zrzucił go z muru, z zamiarem pozostawienia go na pożarcie jego towarzyszom, gdy ci przemienią się w tytanów. Grisha rozpoznał w starszym sierżancie funkcjonariusza, który 15 lat wcześniej zamordował jego siostrę. Kilku skazańców zostało przekształconych w tytanów, którzy od razu ruszyli w pogoń za Grice'em. Grisha widząc, że Dinę także spotka ten sam los, usiłował jej bronić, jednak szybko został obezwładniony przez Krugera. Dina została przekształcona w tytana uśmiechniętego. Przerażony i zupełnie zdezorientowany Eren budzi się, zamknięty w celi. Armin przypomina mu, że razem z Mikasą odbywają karę za naruszenie regulaminu wojskowego (wcześniejsze zaatakowanie kapitana Levia). Eren stwierdza, że po przeczytaniu dzienników ojca jest już w stanie w pełni dostrzec to wszystko, w przejętych od niego wspomnieniach. Wpada w rozpacz na myśl o tym, że tytanem uśmiechniętym w rzeczywistości była Dina. Poznajemy dalszą część wspomnień Grishy. Dina po przemianie w tytana, dołączyła do pozostałych tytanów ścigających Grice'a. Wściekły Grisha przypomniał Grossowi, że to on przed laty doprowadził do śmierci jego siostry. Gross przypomniał sobie tamtą sytuację, po czym przekształcił kolejnego skazanego w 3-4 metrowego tytana, któremu chciał rzucić na pożarcie Grishę. Na pytanie Grishy dlaczego są dla nich tak okrutni, Gross odpowiedział, że Erdianie są jak szczury, a on sam tylko zwalcza szkodniki. Kiedy Grisha stwierdził, że Mare fałszuje rzeczywiste dokonania Erdii, Gross postanowił zrzucić go z muru. W ostatniej chwili Grishę uratował Kruger, który rzucił Grossa na pożarcie świeżo przekształconemu tytanowi. Kruger ujawnił, że to on był poszukiwanym przez Mare szpiegiem, zwanym "Sowa" i nakazał Grishy przyglądać się, jak należy korzystać z mocy tytanów. Po tych słowach Kruger zranił się rękę, powodując u siebie przemianę w tytana i zniszczył statek, którym przypłynęli na wyspę.

Nawigacja Edytuj