x30px Ten artykuł to zalążek artykułu.
Możesz pomóc Shingeki no Kyojin Wiki rozbudowując ją!

Granica (境界線, Kyōkaisen) jest osiemdziesiątym siódmym rozdziałem mangi Shingeki no Kyojin.

Opis[edytuj | edytuj kod]

Po ujawnieniu przez Zeke'a spisku Ruchu Odrodzenia Erdii, Grisha wraz z pozostałymi, zostali zabrani przez żołnierzy Mare na tortury, podczas których starano się wydobyć od nich informacje co do tożsamości ich tajnego informatora, "Sowy". Żołnierzom nie udało się, jednak niczego dowiedzieć, w związku z czym cała grupa uwięzionych została wysłana na granicę wyspy Paradis, gdzie w ramach kary za zdradę mieli zostać przekształceni w bezmyślnych tytanów. Na szczycie muru Grisha rozpoznał Krugera, a także spotkał Grice'a, który obwiniał Grishę za zdradę Zeke'a. Zirytowany gniewem Grice'a, starszy sierżant Gross zrzucił go z muru, z zamiarem pozostawienia go na pożarcie jego towarzyszom, gdy ci przemienią się w tytanów. Grisha rozpoznał w starszym sierżancie funkcjonariusza, który 15 lat wcześniej zamordował jego siostrę. Kilku skazańców zostało przekształconych w tytanów, którzy od razu ruszyli w pogoń za Grice'em. Grisha widząc, że Dinę także spotka ten sam los, usiłował jej bronić, jednak szybko został obezwładniony przez Krugera. Dina została przekształcona w tytana uśmiechniętego. Przerażony i zupełnie zdezorientowany Eren budzi się, zamknięty w celi. Armin przypomina mu, że razem z Mikasą odbywają karę za naruszenie regulaminu wojskowego (wcześniejsze zaatakowanie kapitana Levia). Eren stwierdza, że po przeczytaniu dzienników ojca jest już w stanie w pełni dostrzec to wszystko, w przejętych od niego wspomnieniach. Wpada w rozpacz na myśl o tym, że tytanem uśmiechniętym w rzeczywistości była Dina. Poznajemy dalszą część wspomnień Grishy. Dina po przemianie w tytana, dołączyła do pozostałych tytanów ścigających Grice'a. Wściekły Grisha przypomniał Grossowi, że to on przed laty doprowadził do śmierci jego siostry. Gross przypomniał sobie tamtą sytuację, po czym przekształcił kolejnego skazanego w 3-4 metrowego tytana, któremu chciał rzucić na pożarcie Grishę. Na pytanie Grishy dlaczego są dla nich tak okrutni, Gross odpowiedział, że Erdianie są jak szczury, a on sam tylko zwalcza szkodniki. Kiedy Grisha stwierdził, że Mare fałszuje rzeczywiste dokonania Erdii, Gross postanowił zrzucić go z muru. W ostatniej chwili Grishę uratował Kruger, który rzucił Grossa na pożarcie świeżo przekształconemu tytanowi. Kruger ujawnił, że to on był poszukiwanym przez Mare szpiegiem, zwanym "Sowa" i nakazał Grishy przyglądać się, jak należy korzystać z mocy tytanów. Po tych słowach Kruger zranił się rękę, powodując u siebie przemianę w tytana i zniszczył statek, którym przypłynęli na wyspę.

Nawigacja[edytuj | edytuj kod]