FANDOM

Grisha... pamiętaj... bez względu na to, czym się stanę, zawsze cię odnajdę...— Dina do Grishy tuż przed przemianą w bezmyślnego tytana; Atak Tytanów: Rozdział 87
Dina Fritz (ダイナ・フリッツ, Daina Furittsu) była pierwszą żoną Grishy Jaegera oraz członkinią Ruchu Odrodzenia Erdii, a także przed posiadaniem swojego syna, Zeke'a, ostatnią potomkinią królewskiej rodziny zamieszkującej Mare. Została aresztowana za zdradę przeciwko Mareńczykom i zmieniona w tytana odmieńca, który później pożarł drugą żonę Grishy, Carlę Jaeger.

Wygląd Edytuj

Ludzka forma Edytuj

Dina była raczej niską kobietą o drobnej sylwetce. Zazwyczaj miała łagodny i spokojny wyraz twarzy, czasem jednak na jej twarzy widać było niepokój. Jej oczy były duże i jasne. Miała także jasną karnację. Proste, blond włosy Diny sięgały jej do podbródka, a rozdzielone były przedziałkiem pośrodku głowy. Z tyłu były trochę dłuższe i opadały jej na plecy. Dina zwykle nosiła spódnicę do kostek i białą bluzkę zapinaną na guziki, czasem zakładała też pelerynę lub czarny płaszcz oraz chustkę zawiązaną na głowie. Podobnie jak inni mieszkańcy getta Liberio, Dina zmuszona była nosić na lewym ramieniu białą opaskę, na której widniał symbol, wskazujący na to, że jest ona jedną z Erdian.

Podczas pozowania do zdjęcia rodzinnego Dina miała upięte do góry włosy, nadal z przedziałkiem na środku, ale z podpiętą po bokach głowy grzywką. Na tę specjalną okazję ubrała się w długą jasną suknię z ozdobnymi mankietami i z haftowanymi falbankami na klatce piersiowej i wokół szyi.

Forma tytana Edytuj

Smiling Titan Close up

Tytan Uśmiechnięty szczerzący zęby

Tytan Diny mierzył około 14-15 metrów wysokości i jak większość zwykłych tytanów, przypominał mężczyznę. Jego główną, wyróżniającą cechą był charakterystyczny, szeroki uśmiech. W uśmiechu tym jego usta były szeroko otwarte, co uwidaczniało jego zęby i dziąsła.

Miał szczupłe, wychudzone ciało z krępymi proporcjami i wyraźnie widocznymi żebrami. Posiadał niezwykle długą szyję. Miał również średniej długości, ciemne włosy sięgające niewiele poniżej jego głowy.

Osobowość Edytuj

Niewiele wiadomo na temat Diny, jednakże można wnioskować, że była ona bardzo lojalna wobec Ruchu Odrodzenia Erdii. Rok po dołączeniu do ruchu oporu poślubiła Grishę Jaegera, któremu okazywała miłość i przywiązanie. Dina wydawała się bardzo szczęśliwa, gdy byli małżeństwem. Nawet gdy członkowie Ruchu Odrodzenia Erdii zostali wygnani i zmienieni w bezmyślnych tytanów, obiecała Grishy, że znajdzie go bez względu na to, co się z nią stanie.

Historia Edytuj

Dina gets involved

Dina angażuje się w działalność Ruchu Odrodzenia Erdii

Dina po raz pierwszy pojawiła się jako osoba przysłana do Ruchu Odrodzenia Erdii przez "Sowę" - pracującą dla nich, nieznaną wtyczkę w rządzie Mare. Przedstawiła się wtedy jako członek rodziny królewskiej. Jak wyjaśniono, po zakończonej Wielkiej Wojnie Tytanów pewna część rodu królewskiego odmówiła ucieczki z królem Karlem Fritzem na wyspę Paradis, a Dina była jedyną pozostałą osobą z tej grupy. Razem ze swoją rodziną pozostała w ukryciu w gettcie Liberio, czekając, aż Erdianie odzyskają władzę.

Dina dostarczyła ruchowi rewolucyjną wiadomość. Wyjaśniła, iż moc tytana pierwotnego została zabrana przez króla Fritza na Paradis, a moc ta jest niezbędna, by kontrolować wszystkich tytanów i doprowadzić do odrodzenia Erdii. Powiedziała również, że powodem, dla którego król Fritz uciekł, była odmowa walki. To pobudziło Grishę do zadeklarowania, iż będą walczyć, by odzyskać moc i władzę.

Grisha's family photo

Dina i jej rodzina

Rok później Grisha i Dina pobrali się, i mieli syna, któremu nadali imię Zeke. Jakiś czas później, punktem zwrotnym dla nich okazało się poszukiwanie kandydatów na wojowników w wieku od pięciu do siedmiu lat przez rząd Mare. Władza chciała, by przejęli oni moce siedmiu tytanów i mieli nad nimi kontrolę, aby mogli zniszczyć królestwo króla Fritza, zanim będzie on siał spustoszenie i erdiański terror. Rodzinom tych wybranych wojowników zaoferowano obywatelstwo Mare.

Podczas jednego ze spotkań Ruchu Odrodzenia Erdii, Grisha odczytał list od "Sowy", według którego rząd Mareńczycy chcieli zająć ziemie króla Fritza, aby móc korzystać z paliw kopalnych, w celu przygotowania do czasów, kiedy tytani nie będą już tak potężni. Następnie Grisha odczytał wiadomość pozostawioną osiemdziesiąt lat wcześniej przez króla Fritza, który oznajmił, że jeśli ktokolwiek odważy się spróbować zaatakować jego terytorium, on uwolni wiele milionów tytanów śpiących wewnątrz murów, by zniszczyli ziemię. To ujawniło, że prawdziwym celem rządu Mare jest przedostanie się do murów i zdobycie umiejętności tytana pierwotnego. Wtedy Grisha zdecydował, że najlepszym rozwiązaniem wysłanie swojego i Diny syna - Zeke do programu poszukiwania kandydatów na wojowników, by działał jako wtyczka dla Ruchu Odrodzenia Erdii. Jednak, gdy chłopiec miał siedem lat, wydał Mareńczykom swoich rodziców. Dina, Grisha oraz pozostali członkowie ruchu zostali aresztowani i po brutalnych torturach skazani na zesłanie, na wyspę Paradis gdzie mieli stać się bezmyślnymi, pożerającymi ludzi tytanami.

Dina becomes a Titan

Przemiana Diny w tytana

W swojej ludzkiej postaci Dina została pokazana po raz ostatni, krótko po dotarciu wszystkich skazańców na wyspę. Na krótko przed swoją przemianą, zwróciła się do męża, mówiąc, że odnajdzie go bez względu na to, jaką postać od teraz przybierze. Po wstrzyknięciu jej serum tytanów została zepchnięta z muru przez starszego sierżanta Grossa. Chwilę później, ku przerażeniu Grishy, jego żona przekształciła się w tytana uśmiechniętego.

Fabuła Edytuj

Smiling Titan kills Carla

Tytan Uśmiechnięty zabija Carlę

Po naruszeniu muru Maria, w Dystrykcie Shiganshina przez Tytana Kolosalnego, do miasta stopniowo zaczęli dostawać się tytani. Jednym z nich był Tytan Uśmiechnięty, powstały z przekształcenia Diny. Został on zauważony przez Erena i Mikasę, kiedy próbowali uwolnić Carlę Jaeger spod gruzów ich zniszczonego domu. Chwilę po tym zjawił się Hannes, który postanowił im pomóc poprzez pokonanie zbliżającego się tytana. Gdy jednak zobaczył z bliska, jak wygląda jego przeciwnik, uświadomił sobie, że za bardzo się go boi i nie da rady z nim walczyć. Zamiast tego zdecydował się zabrać Erena i Mikasę w bezpieczne miejsce, pozostawiając ich matkę samą. Zaraz potem, na oczach Erena, tytan Diny wyciągnął Carlę spod gruzów, brutalnie obezwładnił, a następnie pożarł.

Dla Erena było to niezwykle traumatyczne przeżycie. Można było to dostrzec w okresie, w którym przechodził on szkolenie wojskowe. Kiedy Eren został zapytany przez jednego z kolegów o to, jak wyglądają zwykli tytani, natychmiast przypomniał mu się moment, w którym Tytan Uśmiechnięty pożarł jego matkę. Był wyraźnie wstrząśnięty i zamilkł na moment. Gdy tylko się opanował, stwierdził, że to jedynie "odruchowa reakcja na tamto wspomnienie".

Smiling Titan death

Tytan Uśmiechnięty pożerany przez innych tytanów

Pięć lat później, kiedy Eren był członkiem Korpusu Zwiadowczego, tytan Diny ponownie pojawił się przed Erenem i Mikasą, nieopodal lasu olbrzymich drzew, podczas pościgu za Tytanem Opancerzonym. Po pożarciu Hannesa, który bronił bezbronnych wówczas zwiadowców, próbował dosięgnąć Erena, który z wściekłością uderzył go pięścią w dłoń. W ten sposób Eren nieświadomie aktywował swoją "moc koordynatu", o posiadaniu której nic dotąd nie wiedział. Dzięki niej przejął kontrolę nad otaczającymi ich tytanami, którzy na jego polecenie rzucili się na Tytana Uśmiechniętego, rozszarpali go i pożarli.

Kiedy oddział Levia przygotowywał się do walki z przemienionym w tytana Rodem Reiss, przebywający na murze Eren spostrzegł z góry trójkę dzieci. Wspomniał, wtedy, że dzieci te są zupełnie jak on, Mikasa i Armin podczas pierwszego ataku tytanów. Armin odpowiedział mu, że jedyną różnicą jest to, że tym razem na murze czekają gotowi do walki żołnierze. Eren momentalnie wrócił myślami do dnia, w którym pierwszy raz zobaczył tytana Diny i uświadomił sobie, jak bardzo od tamtego dnia dojrzeli Armin i Mikasa. Zaraz po tym uderzył się pięścią w twarz, tłumacząc przyjaciołom, że chciał jedynie w ten sposób wyrzucić z siebie myśli o swojej bezsilności.

Po bitwie w Dystrykcie Shiganshina pomiędzy armią Tytana Zwierzęcego a siłami Korpusu Zwiadowczego kilkoro pozostałych członków: Levi Ackermann, Hange Zoë, Eren Jaeger i Mikasa Ackermann znalazło trzy książki w piwnicy Grishy Jaegera. Wewnątrz jednej z nich znajdowała się fotografia, która przedstawiała Dinę, Grishę i Zeke. Notatka na odwrocie zdjęcia wyjaśniła, czym jest ów portret i ujawniła zwiadowcom, że ludzkość nie wyginęła poza murami.

Znane ofiary Edytuj

  • Carla Jaeger (nieumyślnie, jako bezmyślny tytan)
  • Hannes (nieumyślnie, jako bezmyślny tytan)

Nieudane próby Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • Dina była jednym z dwóch ukazanych do tej pory w serii tytanów, którzy zabili swoją ofiarę jeszcze przed jej pożarciem.
  • Dina oznacza "osądzać" lub "jej sąd" w języku hebrajskim.
  • Obchodzi urodziny tego samego dnia co Sashą Braus.