FANDOM

Cieszę się (よかったな, Yokatta Na) jest dziewięćdziesiątym ósmym rozdziałem mangi Shingeki no Kyojin.

Opis Edytuj

Miesiąc po zakończeniu wojny między Mare, a Sojuszem Bliskowschodnim, odbywa się spotkanie wojskowych, na którym Reiner Braun objaśnia możliwe scenariusze inwazji na Paradis. Po naradzie wojownicy obserwują trenujących na zewnątrz kadetów i dyskutują na temat przyszłego losu Erdian oraz rosnących postępów Falco. Zakończywszy ćwiczenia Gabi wyraża frustrację, widząc, jak zawzięcie Falco stara się ją przewyższyć. Dziwi się temu tym bardziej, że rodzina Grice i tak otrzyma honorowe obywatelstwo Marley, dzięki odziedziczeniu przez Colta mocy Tytana Zwierzęcego. Wściekły Falco wyznaje, że robi to dla niej, po czym speszony reakcją zaskoczonej dziewczyny, ucieka. Pozostali kadeci udają na budowę sceny w getcie Liberio, na której rodzina Tybur ma ogłosić plan wojny przeciwko Paradis. Spostrzegają tam rozmawiającego z kimś, Theo Magatha. Osobą tą okazje się być Willy Tybur. Magath przekazuje mu informacje odnośnie do projektu rozbudowy "domu". Tybur przejrzawszy projekt, stwierdza, że "dom" przed rozbudową wymagać będzie rozbiórki. Krótko po tym wyraża on dumę z powstającej sceny, a także gratuluje Magathowi awansu na dowódcę wszystkich sił zbrojnych Mare. W odpowiedzi na to Theo przypomina swemu rozmówcy, że to on jest prawdziwym przywódcą tego kraju. Wracając do poprzedniego tematu, generał zauważa, że choć "dom" był już na skraju zawalenia, jeden filar nadal go podtrzymuje. Po chwili dodał także, że "myszy znalazły już drogę do naszego domu". W tym samym czasie, w szpitalu dla obłąkanych Falco odwiedza pana Krugera. Mężczyzna dziękuje kadetowi za dostarczenie listu, a także informuje go, że po festiwalu zamierza wrócić do swojej rodziny. Widząc zbliżającą się do nich osobę, chłopak odchodzi. Przybysz przedstawia się Krugerowi jako doktor Jaeger i opowiada mu o historii rodziny Grice oraz powiązaniach wuja Falco z Ruchem Odrodzenia Erdii. Wyjawia, że aby udowodnić lojalność rodziny wobec Mare, Colt i Falco zmuszeni byli do wzięcia udziału w szkoleniu "wojowników". Radzi również Krugerowi, aby z tego względu przestał wykorzystywać chłopaka i bez żadnych wyrzutów sumienia wrócił do swojej rodziny. W odpowiedzi na to Kruger pyta lekarza, czy i on nie ma czegoś na sumieniu. Jaeger wyznaje, że czuje się winny temu, co w przeszłości spotkało jego córkę oraz syna, po czym nagle zaczyna krzyczeć i zostaje zabrany przez pozostałych medyków. W nocy, w przeddzień festiwalu kadeci pełnili funkcję służby, podczas balu dla zagranicznych ambasadorów, którzy przybyli do Liberio. Słysząc niepochlebne opinie na temat swoich rodaków Udo przypadkiem oblewa winem ambasadorkę z Hizuru. W obawie o bezpieczeństwo młodego służącego, kobieta udaje przed wszystkimi, że sama przez nieuwagę wylała na siebie wino. W międzyczasie Willy Tybur witał przybyłych dyplomatów, Ogweno i Nambię oraz swoich pozostałych przyjaciół. Nastrój psuje niezgrabna mowa ambasadora Mare, którego grzecznie odsyła Tybur. Zaraz po tym zabrał on głos, wyrażając pragnienie zlikwidowania plagi tytanów, która od pokoleń ciążyła nad wszystkimi narodami. Zapowiada również ogłoszenie swojego planu na rozwiązanie tego problemu, na jutrzejszym festiwalu. Następnego ranka na ulicach Liberio rozpoczyna się festiwalowa zabawa, na którą Reiner zabiera wszystkich młodych kadetów. Wieczorem wszyscy ambasadorowie zbierają się przed gotową już sceną, wyczekując wystąpienia Willy'ego. Niespodziewanie Falco prosi Reinera, aby udał się z nim na stronę. Młody kadet prowadzi Brauna do piwnicy, gdzie przedstawia mu Pana Krugera. Mężczyzna zauważa, że minęły już cztery lata, odkąd widzieli się ostatnim razem. Reiner rozpoznaje, że Kruger to Eren Jaeger, w odpowiedzi na co, ten cieszy się, że Reinerowi pomyślnie udało się wrócić do swego rodzinnego domu.