FANDOM

Pomyśleć tylko, że bohaterskie mocarstwo Mare, które niegdyś pokonało diabelskich Erdian, w taki sposób traci swój blask...— Calvi ubolewa nad upadkiem potęgi swojego państwa; Atak Tytanów: Rozdział 93
Calvi (カルヴィ, Karuvi) był marszałkiem (元帥, Gensui) w wojsku Mare.

Wygląd Edytuj

Calvi był szczupłym mężczyzną w średnim wieku. Wyglądał na dbającego o swój wygląd Z racji wysokiej rangi w wojsku Mare. Nosił mundur wojskowy Mare, a na nim szarfę biegnącą od prawego ramienia do lewego biodra. Po lewej stronie klatki piersiowej przypięte miał cztery medale, które prawdopodobnie wskazywały na jego wysoką rangę lub zwycięskie bitwy, w których uczestniczył.

Osobowość Edytuj

Jako ważny dowódca sił zbrojnych Mare, Calvi był apodyktyczny względem swoich żołnierzy, do tego stopnia, że był w stanie wymusić odpowiedź od Theo Magatha - dowódcy oddziału armii Mare złożonego z Erdian. Pochodził z Mare i był dumny z tego, co w przeszłości jego kraj uczynił przeciwko Imperium Erdiańskiemu, ale jednocześnie obawiał się obecnie słabnącej siły narodu Mare. Podobnie jak jego podkomendni, Calvi gardził Erdianami, ale wyrażał to w delikatniejszy sposób. Na przykład, gdy zaaprobował propozycję Zeke Jaegera, by ponownie przejąć Koordynat, sarkastycznie stwierdził, że jego lojalność nie ulega wątpieniu, gdyż wydał swoich rodziców i innych członków Ruchu Odrodzenia Erdii.

Fabuła Edytuj

Calvi is displeased in a military meeting

Calvi przewodniczy spotkaniu wojskowemu po zakończeniu wojny

Calvi przewodniczył spotkaniu zorganizowanemu po zakończeniu wojny pomiędzy Mare, a Związkiem Bliskowschodnim, w którym uczestniczyli Zeke Jaeger, generał Theo Magath i inni wysoko postawieni wojskowi Mare. Cytując najnowsze doniesienia na temat artylerii przeciwko tytanom, Calvi był zdenerwowany opinią światową i wychwalaniem Związku Bliskowschodniego, który przegrał wojnę, gdyż umniejszało to zwycięzcom - Mare. Poprosił Magatha o opinię, a ten wyjaśnił, iż wojsko Mare popełniło błąd, zdając się zbytnio na siłę ludzi-tytanów, zaniedbując tym samym ulepszanie broni. Skutkiem tego działania było zacofanie techniki wojskowej Mare względem reszty świata. Generał Calvi niechętnie przyznał mu rację, ubolewając nad tym, że jego wspaniały naród, który w przeszłości pokonał erdiańskie diabły, znalazł się obecnie w tak fatalnym stanie.

Gdy Zeke otrzymał pozwolenie, by zabrać głos, zaproponował, by jeszcze raz spróbowali przejąć moc koordynatu od Erdian żyjących na Paradis. Calvi zapytał go, czy jego propozycja jest próbą rewanżu za wydarzenia sprzed czterech lat. Kiedy Zeke to potwierdził, generał odpowiedział, że przekaże jego sugestię władzy.

Calvi stares at the Attack Titan

Calvi przygląda się Tytanowi Atakującemu tuż przed swoją śmiercią

Miesiąc później Calvi i inni wysocy rangą wojskowi uczestniczyli w przygotowanym przez rodzinę Tybur festiwalu w strefie Liberio. Generał krótko omówił wraz ze swoim podwładnym kwestię bezpieczeństwa podczas festiwalu, nad którym kontrolę sprawował Magath. Gdy Willy Tybur ujawnił prawdę o starożytnym królu Karlu Fritz. Podczas dalszej części występu Willy'ego Calvi siedział zamyślony pomiędzy żywo dyskutującymi wojskowymi. W tym czasie Tytan Atakujący przemienił się, niszcząc tym samym scenę, a po chwili zabił Willy'ego Tybura. Następnie odwrócił się w stronę przywódców wojskowych Mare, a Calvi mógł tylko z poważną miną patrzeć, jak tytan rzuca się na tłum i miażdży oficerów Mare.

Ciekawostki Edytuj