FANDOM

Atak Tytanów: Zagubione dziewczyny (進撃の巨人 LOST GIRLS, Shingeki no Kyojin: Lost Girls) to poboczna manga, bazująca na nowelce o tym samym tytule, której autorem jest Hiroshi Seko. Za rysunki w mandze odpowiada Ryōsuke Fuji. Na jej fabułę składają się dwa, oryginalne wątki skupiające się na postaciach Mikasy Ackermann oraz Annie Leonhart. Serializacja mangi rozpoczęła się 9 sierpnia 2015, w czasopiśmie Bessatsu Shonen Magazine. 8 kwietnia 2016 ukazało się pierwsze wydanie, w formie tomu. Na chwilę obecną nie ma planów wydania tej mangi w Polsce.

Manga doczekała się adaptacji w formie trzech odcinków anime. Pierwszy z nich miał swoją premierę 8 grudnia 2017, drugi 9 kwietnia 2018, a trzeci 9 sierpnia 2018. Tak samo jak w przypadku głównej serii anime, odcinki stworzyło WIT Studio, a wyreżyserował je Tetsurō Araki.  

Rozdziały Edytuj

Główny artykuł: /Rozdziały

Fabuła Edytuj

Pierwsze z trzech opowiadań ma miejsce, w przeddzień 57. ekspedycji zwiadowczej. Annie Leonhart rozpoczyna śledztwo w sprawie zaginionej, w Dystrykcie Stohess młodej dziewczyny, Carly Stratmann. W trakcie dochodzenia wpada na trop handlarzy narkotyków, przez co napotyka przeszkody utrudniające zarówno prowadzenie bieżącego śledztwa, jak i głównej misji za murami.

W drugiej historii, Mikasa Ackermann wyobraża sobie świat, w którym tytani nie przełamali muru Maria, a jej rodzice nie zostali zabici przez porywaczy. W tych alternatywnych okolicznościach poznaje młodego Erena Jaegera i dowiaduje się o jego pragnieniu poznania zewnętrznego świata.

W trzecim z opowiadań, Mikasa i Annie wspominają swoje spotkanie w okresie szkolenia, w korpusie kadetów, podczas którego rozmawiały o powodach swojego wstąpienia do wojska.

Ciekawostki Edytuj

  • We właściwej mandze, autorstwa Hajime Isayamy brak nawiązań do wątków poruszonych w fabule tej serii. Isayama współpracował za to ze studiem przy produkcji animowanej adaptacji "Zagubionych Dziewczyn".