FANDOM

Ścieżki (道, Michi) są drogami, które łączą ze sobą wszystkich tytanów i lud Ymir.

Opis Edytuj

Pojęcie ścieżek powstało w momencie, kiedy zauważono, że moce dziewięciu tytanów trafiają do wywodzącego się z ludu Ymir dziecka, które narodzi się po śmierci posiadacza mocy, który nie zdołał jej przekazać, niezależnie od dystansu i pokrewieństwa, jakie dzieli z poprzednikiem. To oznacza, że lud Ymir jest ze sobą połączony, a to, co ich łączy, to ścieżki.

Ścieżki są kanałami, które służą do transportu kilku rzeczy, takich jak wspomnienia oraz wole innych członków ludu Ymir, ciała i kości, które tworzą ciało tytana, rozkazy wydawane poprzez krzyk i moc tytanów.

Działanie ścieżek jest wzmocnione przez pokrewieństwo: Wspomnienia są dziedziczone o wiele lepiej pomiędzy członkami rodziny. Ideologia Karla Fritza jest przenoszona tylko w obrębie jego rodziny. Klan Ackermann również jest połączony z innymi poprzez ścieżki, gdyż jego członkowie zyskują doświadczenie bojowe swoich przodków w momencie przebudzenia.

Ścieżki przekraczają granice przestrzeni oraz czasu. Eren Kruger widział Mikasę Ackermann i Armina Arlelta we "wspomnieniach", zanim jeszcze zdążyli się narodzić. Drogi są niewidoczne, a Grisha Jaeger porównał je do magii.

Koordynat Edytuj

Eren arrives at the Coordinate

Eren stoi naprzeciw koordynatu - miejsca, w którym przecinają się wszystkie ścieżki

Wszystkie ścieżki przecinają się w jednym "koordynacie" (座標, Zahyō), a jest nim tytan pierwotny. Jego moc pozwala na korzystanie ze zdolności manipulowania wspomnieniami, zmiany sposobu funkcjonowania ciał członków ludu Ymir i przemieniania ich w tytanów (nawet kolosalnych), jak i rozkazywania im. Według Toma Xavera, tytani są niczym część tytana pierwotnego, niezależnie od tego, gdzie się znajdują. W nieznanym wymiarze koordynat przyjmuje postać ogromnego słupa światła, który dzięki zbiegającym się w tym miejscu ścieżkom przypomina drzewo.

Jeżeli płyn rdzeniowy Zeke'a Jaegera znajdzie się w ciele członka ludu Ymir, zostanie on połączony z jego tytanem zwierzęcym poprzez ścieżki. Zeke może w ten sposób naśladować zdolności tytana pierwotnego - przemieniać ludzi w tytanów i wydawać im rozkazy.

Nieznany wymiar Edytuj

Ścieżki są niewidoczne w zwykłym świecie. Można zobaczyć je jedynie w "nieznanym wymiarze" (知らない場所, Shiranai basho). Jest to kraina pokryta piaskiem, z widocznymi na niebie ścieżkami, które swym wyglądem przypominają zorze polarne. Ymir przebudziła się w tym miejscu, gdy zdobyła moc tytanów. Natomiast Zeke Jaeger dostał się tam po tym, jak niemalże zginął, a pobliski tytan włożył jego ciało do swojego brzucha. Upływ czasu jest tam nieistotny i sprzeczny. Zeke mówił, że czuł się, jakby spędził tam lata, ale również, jakby trwało to tylko chwilę. Spekuluje, że to, co widział i czego doświadczył, to "ścieżki".

Kraina jest zamieszkiwana przez dziewczynkę, która nosi ze sobą wiadro wody.

Historia Edytuj

Ymir awakens

Ymir w nieznanym miejscu

Według Erena Jaegera oraz Erena Krugera jeden z posiadaczy mocy tytanów widział ścieżki.

W roku 845, po tym jak Ymir pożarła Marcela Galliarda i zdobyła moc tytanów, przebudziła się w nieznanym miejscu. Gdy zobaczyła ślady światła na niebie, nazwała je "wolnością", rozciągającą się przed nią. Poprzysięgła sobie żyć tak, aby tego nie żałowała.

Fabuła Edytuj

Nienazwany ostatni akt Edytuj

Zeke being reborn

Zeke w nieznanej krainie

Gdy Zeke Jaeger umiera z powodu obrażeń, które otrzymał w wyniku eksplozji włóczni piorunów, ma wizję młodej dziewczyny w podartych ubraniach, w świecie wypełnionym piaskiem. W tym momencie tytan podchodzi do niego i rozrywa swój brzuch, aby włożyć do jego środka ciało Zeke'a. Budzi się w nieznanym miejscu obok dziewczyny, która odbudowuje jego ciało przy pomocy piasku i w tym samym momencie spogląda na ślady światła na niebie. Zeke wychodzi z ciała tytana w pełni zregenerowany i spekuluje, że to, co zobaczył, to ścieżki.